Kapotte neus van binnen door Docetaxel

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Kapotte neus van binnen door Docetaxel

Berichtdoor Beetje » vr 17 okt 2014, 16:35

Na 2 kuren Docetaxel heb ik een kapotte neus van binnen met regelmatig 'bloederige snotjes'. Ik moet nog zeker 4 kuren dus het wordt vast nog erger. Hebben jullie een goede tip? Zelf smeer ik met vaseline....
Beetje

Re: Kapotte neus van binnen door Docetaxel

Berichtdoor Hannah » vr 17 okt 2014, 17:17

Ha Beetje, dit gebruik ik wel eens...is fluweelzacht en bedoeld voor droog neusslijmvlies. Deze site vond ik zo even snel, beetje malle naam, maar je kan het overal bestellen hoor.
Sterkte!
Hannah
http://www.neuspeuter.nl/neuspeuter-stop-spray/
Hannah

Berichtdoor Heidi » vr 17 okt 2014, 17:40

Hoi Beetje,

Ik gebruik NasuMel. De tube kost wel 17 euro maar je doet er vrij lang mee. Je koopt het bij de apotheek of via internet.

NasuMel neuszalf bevat zuivere honing en ondersteunt de heling van wondjes in de neus. Het helpt bij het herstel van beschadigd slijmvlies en voorkomt en verweekt korstjes in de neus. NasuMel neuszalf biedt bacteriële bescherming en heeft wondreinigende werking en wordt  o.a. door KNO artsen ingezet  bij:
• korstjes in de neus
•  (postchirurgische) behandeling en preventie van al dan niet geïnfecteerde wondjes in de neus en ten gevolge daarvan 
korstvorming in de neus. 
•  behandeling van droog, geïrriteerd of beschadigd neusslijmvlies

Groeten, Heidi
Heidi

Berichtdoor Dees » vr 17 okt 2014, 20:27

Iets heel anders hoor, maar toen mijn gereconstrueerde tepel niet goed wilde genezen, kreeg ik van mijn plastisch chirurg Terra-cortril met polymyxine b oogzalf, vette oogzalf met antibiotica, voorgeschreven. Dat zou ook nog eens iets kunnen zijn....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Gast » di 21 okt 2014, 17:35

Beetje glijmiddel werkt prima. Aanbrengen met een wattenstaafje.
Gast

Berichtdoor Dees » di 21 okt 2014, 19:39

Beste gast, bedoel je siliconen glijmiddel? Goed idee !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Gast » wo 22 okt 2014, 16:17

Ik bedoel hetzelfde glijmiddel als datgene wat je kunt gebruiken voor een vrijpartij. Uiteraard een neutrale variant zonder allerlei rare toevoegingen. Deze is verkrijgbaar bij de apotheek.
Gast

Berichtdoor Dees » wo 22 okt 2014, 21:29

Hahaha, dat had ik begrepen, maar bij ons helpt glijmiddel onvoldoende. Glijmiddel heb je op waterbasis en op siliconen basis, vandaar mijn vraag.
Groeten, Dees
Dees
Beheerder

Keer terug naar Oktober 2014