Tamoxifen en verdikt baarmoederslijmvlies

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

JJ67

Re: Tamoxifen en verdikt baarmoederslijmvlies

Bericht door JJ67 » do 21 aug 2014, 21:59

Dees, bedankt hoor! Nee, de echo van de baarmoeder liet geen afwijkingen zien, alles zag er normaal uit. Enkel het slijmvlies wat flink verdikt was. Maar spannend is het nu toch...morgen uitslag,

JJ67

Bericht door JJ67 » vr 22 aug 2014, 09:00

Hoi Dees,

De uitslag was goed!!! Biopt liet geen afwijkingen zien...je kunt je voorstellen hoe opgelucht wij zijn! Gynacealoog gaf aan dat de verdikking van de tamoxifen komt.
De gynacealoog wil toch een kijkok doen om de slijmvlieslaag weg te halen. Daarnaast gebruikt mijn moeder nu 2 jaar tamoxifen en is het tijd om op een ander hormoon over te stappen? Daarvoor gaat ze in oktober naar de internist.

Dees, ik wil je bedanken voor het meedenken en dat je 2 andere gynacealogen gevraagd hebt om hun advies. Ik vind het heel waardevol dat je je zo inzet......je lijkt me een bijzondere vrouw...

Mijn ouders gaan genieten van wat lekkers bij de koffie en ik ga met een gerust hart deze laatste werkdag doorkomen :grin:

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 22 aug 2014, 15:09

Hoi JJ, dank voor het compliment !!

Gelukkig !! Wat een opluchting. Die kijkoperatie zou ik dus helemaal niet doen. Dat die andere twee gynaecologen ook adviseren om niks te doen, zegt ook genoeg. Dikke kans dat als ze overstapt op een aromataseremmer, dat het dan sowieso weg is. Dat zou ik éérst afwachten......

Dit staat er in de richtlijn over hormoontherapie !!
Afbeelding
Bron: Richtlijn Mammacarcinoom 2012

Geniet van de taartjes !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Augustus 2014”