Ondanks hormoon gebruik (kliogest) toch (continue) ongesteld

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Lies83

Ondanks hormoon gebruik (kliogest) toch (continue) ongesteld

Bericht door Lies83 » di 17 jun 2014, 16:00

Hallo,

8 weken geleden heb ik mijn eierstokken en eileiders laten verwijderen. Ik ben direct begonnen met hormoon gebruik (Kliogest). Na een week werd ik ongesteld, de eerste 4 a 5 dagen waren vrij zwaar met veel pijn, daarna nam het af en dacht ik dat het 'klaar' was. De cyclus begon daarna weer opnieuw (zonder dat het helemaal gestopt was). Dit duurde 4 weken waarna ik mijn gynaecoloog heb ingelicht. Zij stelde voor om een week te stoppen met het slikken van de kliogest zodat de baarmoeder tot rust kon komen. Nadat ik bijna 6 weken ongesteld was stopte het eindelijk. Dit keer helemaal compleet, het was alleen van korte duur want 5 dagen later werd ik opnieuw ongesteld.
Alleen het bloedverlies was tot daar aan toe geweest, maar helaas gaat het gepaard met veel pijn (rug, buik, benen) en ben ik erg moe.
Ik ben nu wederom gestopt omdat mijn gynaecoloog graag mijn hormoon waardes wil testen in het bloed. Ook krijg ik deze week een echo van de baarmoeder. Zij wil dit graag afwachten voordat wij beslissen om bv. een ander hormoon (merk?) te proberen.

Ik was benieuwd of er mensen ervaring hebben met deze symptomen/klachten. En wat de eventuele reden hiervoor kan zijn.

Alvast bedankt!

Dees
Beheerder

Re: Ondanks hormoon gebruik (kliogest) toch (continue) onges

Bericht door Dees » di 17 jun 2014, 18:33

Hoi Lies83, he wat vervelend. Ik hoor van meerdere vrouwen die hormoonvervangers hebben dat het best even zoeken is naar het juiste middel. Er zijn alternatieven. Ik zou dus teruggaan naar de gynaecoloog. Heeft deze gynaecoloog veel ervaring met hormoonvervangers bij mensen die preventief eierstokken of eileiders hebben laten verwijderen? Anders kan ik je helpen zoeken naar een gynaecoloog die veel kennis en ervaring op dit gebied heeft.

Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juni 2014”