geiriteerd litteken en oedeem in geamputeerde bort

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

anouschka

geiriteerd litteken en oedeem in geamputeerde bort

Bericht door anouschka » di 17 jun 2014, 12:34

Hallo,
Nu 10 dagen na de borstamputatie nog steeds oedeem in de borst en het litteken is geiriteerd
Gisteren bij de mama poli geweest en die stond in twijfel om met een punctie vocht weg te halen en wat ze aan de wond zouden doen
Moest het nog even aan kijken.
Heb een strak verband om de borsten(al 10 dagen) en daaronder ook nog strakke pads om zo het vocht tegen te gaan.
Vandaag toch meer stekende pijn en ondanks de Betadine op het litteken heb ik toch het idee dat het erger wordt
Iemand ervaring hiermee of tips?
Gisteren gelukkig wel een goede uitslag van de klieren gehad ,moet nu tot donderdag wachten en dan hoor ik of er nabehandeling volgt met chemo of met hormonen
Groetjes,
Anouschka

Claudia

Re: geiriteerd litteken en oedeem in geamputeerde bort

Bericht door Claudia » di 17 jun 2014, 16:56

Hoi Anous,

Is er een mammaprint gemaakt? Dit helpt je bij de besluitvorming wel/geen chemo. Uit mijn mammaprint kwam een laag risico tumor, terwijl de artsen al hadden bedacht dat ik aan de chemo moest. Aangezien de lymfklieren en de snijvlakken schoon waren is na een second opinion in het AvL alsnog besloten om alleen te starten met Tamoxifen. Dit heeft mij een zwaar chemotraject bespaard.

Liefs, Claudia

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 19 jun 2014, 07:49

Oeps.... Vraag is me ontgaan. Ik kijk straks even...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 19 jun 2014, 21:35

Hoi Anouschka, seroom gaat uiteindelijk vanzelf weg. Het is eigenlijk heel nuttig omdat het helpt bij de wondgenezing. Het is een tijdelijk probleem en ook géén lymfoedeem in de borst. Dat is iets anders.

Soms krijg je ontstekinkjes bij de hechtinkjes. Als die verwijderd worden, gaat de genezing vaak beter. Zou het dat kunnen zijn?

Anders smeren met antibioticazalf. Ik kreeg in België antibiotica-oogzalf om op mijn wondjes van de borstreconstructie te smeren.

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

anouschka

Bericht door anouschka » vr 20 jun 2014, 10:38

Hi Dees
Dank voor je reactie, ben gisteren terug gegaan naar het ziekenhuis, daar is het vocht verwijderd.
Voelde mij daarna al een stuk beter
Verder een antibiotica kuur aangezien ik toch op het randje zit van onsteking
Maar het komt wel goed, bedankt voor de tip van antibiotica
Groet en fijn weekeind
Anouschka.

Gesloten

Terug naar “Juni 2014”