Hard weefsel onder litteken

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

midlifeans

Hard weefsel onder litteken

Bericht door midlifeans » di 17 jun 2014, 00:58

Hallo ik heb een vraag ik heb 3 weken geleden een borstbesparende operatie gehad en schildwachtklier verwijderd nu zit onder het litteken dat rondom mijn tepel zit echt een bol hard weefsel? Het voelt aan als een harde rand onder het litteken mijn tepel doet zeer en is wat ingetrokken en ook onder het litteken van de klieren zit een harde bult is dat gewoon littekenweefsel?. Hoort dat bij deze operatie ik moet over drie weken op controle of moet ik eerder bellen. Gr ans

Dees
Beheerder

Re: Hard weefsel onder litteken

Bericht door Dees » di 17 jun 2014, 11:18

Hoi Ans, ik vermoed dat het gewoon littekenweefsel is. Je bent bang dat het opnieuw kanker is he? Kan ik me voorstellen, maar het komt echt niet of nauwelijks voor dat kanker zo hard groeit. Kun je het een beetje losmasseren?

Het is heel herkenbaar dat je angstig wordt na de diagnose kanker en dat je alles anders gaat beschouwen. Ik voelde zelf ineens overal knobbels en mijn zusje zag bij al haar vriendinnen ineens enge moedervlekken. Je wordt een beetje raar van kanker....

Als het je lukt, zou ik die drie weken afwachten, vooral om jezelf niet gek te maken. Als dat niet lukt, als de pijn toeneemt, als die plekjes groter worden, bel dan even met de mammacareverpleegkundige.

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

midlifeans

Bericht door midlifeans » do 19 jun 2014, 21:20

hoi Desiree bedankt voor je antwoord ja je word inderdaad raar van kanker alles lijkt verdacht!!
ik denk inderdaad dat het littekenweefsel is maar ben er geruster op nu dat dat ook hier bevestigd word !
ik hou het in de gaten en wacht de drie weken af ! ik kan het trouwens niet los masseren want het doet best pijn als ik er op druk!
morgen moet ik naar vu voor bestralingen ga het daar ook nog even navragen
groetjes ans

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 19 jun 2014, 21:32

Hoi Ans, ik duim voor je !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juni 2014”