Aanprikken port a cath

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

christel71

Aanprikken port a cath

Bericht door christel71 » ma 16 jun 2014, 17:56

Wie heeft er ervaring met het aanprikken van de port a cath. Ik moet morgen voor de eerste chemokuur en loop al twee dagen te hyperventileren omdat ik zo verschrikkelijk bang ben voor het aanprikken. Wie heeft hier ervaring mee? En hoe gaat het precies?

Dees
Beheerder

Re: Aanprikken port a cath

Bericht door Dees » ma 16 jun 2014, 19:24

Hoi Christel71, je eerste chemo is gewoon hartstikke spannend. Heb je iets kalmerends in huis? Kun je je huisarts nog vragen om 'sufheid uit een pilletje'?

Het aanprikken van de port-a-cath kan heel even pijnlijk zijn, maar eigenlijk niet noemenswaardig.

Afbeelding

Zie je hoe dat gaat? Ze prikken door het stukje huid heen dat over de port-a-cath, dat is alles.

Heel veel sterkte !! Take care !!

Probeer een beetje bij te houden hoe het elke dag voelt. Daar heb je wat aan voor de volgende kuren.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Orange

Bericht door Orange » ma 16 jun 2014, 20:25

Het aanprikken van de PAC was bij mij absoluut pijnloos.
Helaas heb ik er maar 2 kuren gebruik van kunnen maken omdat de PAC ontstoken raakte en verwijderd moest worden. Vond ik heel erg jammer omdat het zo goed ging. Je hoeft ook niet zo stil te liggen als met een infuus in de arm.
Veel voordelen dus.

Sterkte!!
Liefs Orange

christel71

Bericht door christel71 » ma 16 jun 2014, 22:00

Dank jullie voor de reacties enne orange.........dat geeft me een beetje hoop. Ga proberen wat te slapen. Thnx

Gesloten

Terug naar “Juni 2014”