Triple negatief PLUS herceptin ???

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Triple negatief PLUS herceptin ???

Berichtdoor SandrinaH » wo 27 nov 2013, 20:02

Hallo lieve meiden, ik kreeg net een telefoontje van een lotgenote die al jarenlang Herceptin gebruikt.
Zij heeft vandaag ergens gelezen dat men er achter gekomen is dat Herceptin ook schijnt te werken voor vrouwen met uitgezaaide triple negatieve borstkanker.
Helaas wist ze niet meer waar ze dit gelezen had...
Ik ken een lotje met triple negatieve uitzaaiingen waarvan de tumoren snel groeien, dus is ze onlangs met een trial begonnen.
Kunnen jullie achterhalen of dit verhaal echt klopt?
Ik heb gegoogled maar kan er niks over vinden.
Wat zou het fijn zijn als dit verhaal klopt... ik houd mijn vingers gekruist tot ik jullie antwoord lees!!!
Alweer hartstikke bedankt en liefs van Sandra uit Arnhem
SandrinaH

Re: Triple negatief PLUS herceptin ???

Berichtdoor Dees » wo 27 nov 2013, 20:10

Hoi SandrinaH, nou.... voor zover ik weet, zit het eigenlijk anders. Uitzaaiingen kunnen steeds veranderen van eigenschappen, dus kan het heel goed zijn dat een triple negatieve borstkanker op een gegeven moment toch gevoelig wordt voor hormoontherapie of Her2Neu-gerichte therapie. Zie bijvoorbeeld dit artikel. Vooralsnog kunnen we daar niet zoveel mee. We staan nog maar aan de vooravond van allerlei ontdekkingen. Het standaard nemen van biopten van alle uitzaaiingen en beoordelen gebeurt nog heel weinig. We kunnen er nu in de praktijk eigenlijk nog niks mee.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar November 2013