gelnagels

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

brigjac

gelnagels

Bericht door brigjac » wo 20 nov 2013, 21:00

Na mijn chemokuren had ik ontzettend lelijke nagels. Ik had ergens gelezen dat je als kunstnagels dan het beste gelnagels kon laten zetten. Nu hoor ik daar toch verschillende dingen over n.l. dat ze kankerverwekkend zouden zijn?

Dees
Beheerder

Re: gelnagels

Bericht door Dees » wo 20 nov 2013, 23:08

Hoi Brigjac, he wat vervelend.

Het enige dat ik kon vinden over gelnagels is dat het risico door het drogen onder zo'n UV-apparaat op huidkanker héél, héél klein is en dat de Amerikaanse Skin Cancer Foundation adviseert om je handen in te smeren met een zonnebrandcreme met factor 15 of hoger. Bron: Amerikaanse Skincancer Foundation

Ik zou me er zelf niet door laten afremmen.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Sanne
Beheerder

Bericht door Sanne » do 21 nov 2013, 23:15

Hi Brigjac,

Ik heb begrepen dat gelnagels minder diep doorwerken in je eigen dunne nagels dan acryl.
Door het chemisch proces (ook dat drogen onder UV dat Dees beschrijft) is een gelnagel beter te verdragen op een poreus en gevoelig nagelbed na chemo dan acryl.
Ik heb van lotgenoten gehoord dat ze minder pijn/last hebben bij gelnagels dan als ze de boel niet beschermen.
Met gel scheuren nagels minder af en zien er vooral beter uit.
Kanker ontstaat door een mutatie in het DNA. Behalve roken is er geen enkele bewezen externe factor die écht kanker kan veroorzaken.
Als je je die mooie nagels kunt veroorloven, zou ik het lekker dóen!

French Manicure!
Groet, Sanne
Verpleegkundige en Bestuurskundige. Werkzaam als strategisch adviseur bij een zorgverzekeraar en expert op innovaties in de zorg. Kennis van zorgaanspraken in de zorgverzekering, vergoedingen en (on)mogelijkheden en daarbij kritische ervaringsdeskundige met borstkanker in 2007, 2011 en 2012.

brigjac

Bericht door brigjac » vr 22 nov 2013, 17:20

Dank jullie wel, dat is een hele geruststelling! :grin:

Gesloten

Terug naar “November 2013”