omgaan met onzekerheid

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Re: omgaan met onzekerheid

Berichtdoor Orange » di 12 nov 2013, 09:53

DAnk jullie allemaal. Heb genoeg vragen voor de afspraak met de oncoloog op 19 november!
B12 t had ik ook al gehoord, dus daar was ik voor de chemo al mee begonnen. Ik had een fout gevoel over de docetaxel. Ben nl allergisch voor kerstbomen. Had er niks mee te maken zeiden ze. NOu, ik ben beniuewd.
Orange

Berichtdoor Dees » di 12 nov 2013, 17:58

Hoi Orange, zo'n allergische reactie schijnt wel echt veel vaker voor te komen en dan de tweede keer niet meer. Ik hoop dat je dat een beetje geruststelt !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Orange » zo 24 nov 2013, 18:57

De oncoloog acht het niet verstandig om verder te gaan met de TAC.
Hij stelt voor om met FEC verder te gaan. Alleen... Als je de F toegedient krijgt moet dit afgebroken worden door het DpD enzym. Heel af en toe komt het voor dat een persoon dit enzym mist. Omdat ik met het toedienen van de TAC zoveel problemen had wil de oncoloog zeker weten of ik het DpD enzym heb. Dus daar is bloed voor geprikt en naar het AMC gestuurd. Omdat de uitslag 2 weken op zich laat wachten is mijn volgende kuur een week uitgesteld.
Orange

Berichtdoor Dees » zo 24 nov 2013, 20:10

Hoi Orange, ik heb nog nooit eerder gehoord dat een DPD-deficiëntie verantwoordelijk kan zijn voor een allergische reactie op een taxaan, maar als je de kans krijgt, voorafgaand aan FEC, om op die deficiëntie getest te worden is dat altijd meegenomen.

DPD-deficiëntie kan vooral een rol spelen bij de F (5FU) en capecitabine (Xeloda).

Ik hoop dat alles vlot verloopt !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Orange » ma 25 nov 2013, 11:32

Dag Dees,

Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt.
De oncoloog wil zekerheid voor hij met de FEC begint. Daarom het onderzoek naar het DpD enzym. Hij wil dit vooral voor mij. omdat ik (wat) angstig geworden ben voor de chemo die mijn aderen in loopt.
Dus, als het enzym aanwezig is dan krijg ik de FEC kuren en anders zal het ws alleen AC worden.
Ik ben blij met de serieuze benadering van de oncoloog. Hij las wat er allemaal gebeurd was en zei meteen, "doorgaan met de TAC lijkt me niet verstandig. De taxaan maakt meer stuk dan dat je er voordeel van hebt."
Omdat we de uitslag af moeten wachten is de kuur wel een week uitgesteld. Nou ja, dat moet dan maar.

Groeten Orange
Orange

Berichtdoor Dees » ma 25 nov 2013, 12:45

Hoi Orange, dat is hartstikke alert van je oncoloog en hartstikke prettig !! Ik snap helemaal dat je angstig bent geworden. Ik hoop dat de volgende ronde beter gaat.
Groeten, Dees
Dees
Beheerder

Vorige

Keer terug naar November 2013