zenuwpijn in vingers

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Re: zenuwpijn in vingers

Berichtdoor Dees » ma 25 nov 2013, 21:23

Beste mijnheer de Haan, bedankt voor uw reactie. Naar om te horen dat uw vrouw zoveel last heeft van zenuwbeschadiging. Heeft ze concreet hulp of advies hiervoor gekregen?

Ik weet niet of oncologen het weten. Ik denk dat wij, kankerpatiënten, heel veel restverschijnselen helemaal niet melden. Vergeleken met doodgaan lijkt een heleboel niet de moeite waard om te melden. Misschien dat we er dus zelf wel een beetje debet aan zijn.

Misschien is het de moeite om de lijst hier in te vullen en aan de oncoloog te geven. Dan krijgt hij inzicht in wat er allemaal nog aan klachten zijn en wie weet, weet hij voor sommige klachten een oplossing.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Re: zenuwpijn in vingers

Berichtdoor CoCo » za 30 nov 2013, 18:04

beste S. de Haan,

Ik zie nu pas uw bericht; ik heb inmiddels de laatste docetaxelkuur gehad; in het ziekenhuis bleek dat die handschoenen vooral voor last aan de nagels zijn bedoeld en bij zenuwpijnen niet werken...dus dat verhaal klopte schijnbaar niet. Wel is het enorm belangrijk om deze klachten te bespreken met de oncoloog. Bij mij is de laatste kuur op 75% gezet om verdere klachten te voorkomen en dat heeft gelukkig ook gewerkt. Ik hoop echt van harte dat jouw vrouw minder klachten krijgt en er op termijn helemaal vanaf komt....ook ik vind het slecht dat deze klachten die permanent kunnen zijn, niet als dusdanig worden besproken...

Inderdaad Dees, ik heb ook de indruk dat de oncologen of niet op de hoogte zijn of de restverschijnselen verwaarlozen omdat we dan in ieder geval nog leven; aan ons dus om ze goed in te lichten over klachten en wat wel/niet werkt zodat dit ook met andere patienten gecommuniceerd kan worden. Sterkte allemaal!

Coco
CoCo

Vorige

Keer terug naar November 2013