uitzaaiingen naar lymfklieren oksel en sleutelbeen

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

senga57

uitzaaiingen naar lymfklieren oksel en sleutelbeen

Bericht door senga57 » ma 14 okt 2013, 13:07

Mijn vraag is ; ik ben voor 3 weken geleden geopereerd aan mijn linkerborst.Er waren ook 6 okselklieren verwijderd,maar nu blijkt dat ik ook nog een uitzaaiing bij mijn sleutelbeen heb. De radioloog heeft mij nu verteld dat het met een operatie niet verwijderd kan worden. Ik ben nu heel onzeker geworden waNT EERST WORDT MIJ VERTELD DAT ZE ALLES WEG HEBBEN GEHAALD EN DAN WORDT ER TOCH NOG GEZEGD DAT ER OOK EEN UITZAAIING BIJ MIJN SLEUTELBEEN IS.
Nu is mijn vraag kan het door de bestraling weg gaan??

Dees
Beheerder

Re: uitzaaiingen naar lymfklieren oksel en sleutelbeen

Bericht door Dees » ma 14 okt 2013, 18:53

Hoi Senga57, soms komt er steeds weer een verrassing uit de hoge hoed, van die verrassingen die je liever niet hebt. Blijkbaar is er toch een aangedane klier gezien bij het sleutelbeen. Is er ook een biopt van genomen? Klieren boven het sleutelbeen worden periclaviculaire of supraclaviculaire klieren genoemd, de klieren onder het sleutelbeen infraclaviculair.

Zowel door bestraling als door chemo, hormoontherapie en Herceptin kan kanker in deze klier weggaan.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Oktober 2013”