vergoeding lipofilling

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

joeyen16

vergoeding lipofilling

Bericht door joeyen16 » wo 07 aug 2013, 17:50

Hallo,

Ik heb al drie keer een afwijzing gehad voor lipofilling.
het ligt nu bij de geschillen commisch en komr er een hoorzitting.
Wie kan mij nog tips geven als ik er persoonlijk een toelichting ga geven.
En wie kan mij vertellen welke zorgverzekering dit wel eventuweel wel vergoed als ik eind van het jaar overstap.
Mijn zorgverzekering nu is menzis.

Groetjes joeyen16

Dees
Beheerder

Re: vergoeding lipofilling

Bericht door Dees » wo 07 aug 2013, 21:21

Beste Joeyen16, wat vervelend. Wat jouw plastisch chirurg het beste kan doen, is eens bellen met collega's in den lande. Veel patiënten ondervinden namelijk niet de ellende die jij ondervindt, omdat hun plastisch chirurg de vergoeding anders aanvraagt. Wel is het zo dat de vergoeding van lipofilling in de basisverzekering momenteel onduidelijk is geregeld.

Een tijd geleden kwam Pien met deze tip en jouw plastisch chirurg weet daar vast wel raad mee:
Pien schreef:Je plastisch chirurg zou bij de aanvraag van een machtiging via het ZN-portaal een weefseltransplantatie aan kunnen vragen.
Dat is een "groene" behandeling. Er wordt weefsel getransplanteerd, nietwaar?
Goed om te weten, in Engeland heeft NICE besloten om lipomodelling (zoals ze daar lipofilling noemen) te vergoeden. Het rapport staat hier. De britse richtlijn staat hier.

Dat is misschien nog handig voor de geschillencommissie, maar...... als ik heel eerlijk ben, zou ik proberen die methode te vermijden, juist omdat het officieel nog niet goed geregeld is.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

joeyen16

Bericht door joeyen16 » do 08 aug 2013, 10:19

Hallo,

Ik heb al eens gevraagd of hij de aan vraag zoals je beschrijft te wiillen doen.
Hij doet dit niet omdat hij vind dat dit fraude is en daar niet aan meewerkt.
Dus daarom ben ik dat geschil gestart,ben er inmiddels doodmoe van en reconstructie en 6 jaar veder en nog niet klaar.
Mischien weten jullie toch een andere verzekeraar die het mischien toch vergoed?
Word er zo moedeloos van na een lange weg van mislukkingen en dan dit nog eens.
Sorry voor mijn geklaag.

Groetjes Joeyen16

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 08 aug 2013, 13:40

Beste Joeyen16, het is geen fraude omdat het écht onder verzekerde zorg valt en omdat er geen duidelijke instructie is hoe dat te declareren. Veranderen van zorgverzekeraar kan pas aan het einde van het jaar. Als ik jou was, zou ik mijn licht eens opsteken bij een andere plastisch chirurg. Dat is een stuk pragmatischer.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

joeyen16

Bericht door joeyen16 » do 08 aug 2013, 17:08

Dees schreef:Beste Joeyen16, het is geen fraude omdat het écht onder verzekerde zorg valt en omdat er geen duidelijke instructie is hoe dat te declareren. Veranderen van zorgverzekeraar kan pas aan het einde van het jaar. Als ik jou was, zou ik mijn licht eens opsteken bij een andere plastisch chirurg. Dat is een stuk pragmatischer.

Hoi,
Ik denk dat een andere pc geen optie is ik ben daar narr toegestuurd omdat mijn geval nogal clompex was.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 08 aug 2013, 20:09

Hoi Joeyen16, dat kan ik natuurlijk niet beoordelen....

Kun je uitleggen wat jouw geval zo complex maakt? Zou deze plastisch chirurg echt de enige zijn die lipofilling bij jou kan doen?

Ik denk altijd, dat weet je pas als je naar iemand anders toegaat voor een second opinion. Net nog meegemaakt dat iemand met een hersentumor in het ene ziekenhuis absoluut niet geopereerd kon worden en in een ander ziekenhuis absoluut wel.

Via PB even overleggen? Het lijkt me zo'n vruchteloos gevecht om vergoeding die officieel niet geregeld is binnen de basisverzekering. Ik denk dan, dat ga je nooit redden.....
Groeten, Dees

Shimaa

Bericht door Shimaa » di 13 aug 2013, 12:23

http://borstkankervragen.nl/viewtopic.p ... ipofilling
http://borstkankervragen.nl/viewtopic.p ... ipofilling
Ik heb inmiddels 2x lipofilling laten toepassen, ws. dit jaar nog een 3e x. Mijn verzekeraar (ZKA) vergoedt het, zie bovenstaande links voor meer informatie.
Succes!

Jacqueline1964

Bericht door Jacqueline1964 » za 24 aug 2013, 17:48

Hallo Joeyen..

Hier een berichtje van mij, welke ik bij NIna hebt geplaatst.
Ik hoop dat ik je hiermee verder kan helpen...

Heeeeeel veel succes!!!

Groetjes en sterkte van Jacqueline

Beste Nina,

Ik heb in 2008 borstkanker gekregen, waarna ik mijn borsten heb laten verwijderen. Twintig jaar eerder had ik nl. de ziekte van Hodgkin gehad en heb doorvoor een berg bestralingen gehad.
In eerste instantie zijn we voor tijdelijke expanders en siliconen protheses gegaan. Na 3 jaar van ontsteking op ontsteking, waardoor ik uiteindelijk geen protheses meer had en alleen nog maar kuilen in mijn borstkas, was deze methode voor mij de enige optie.
Hij is dan ook VOLLEDIG vergoedt door mijn zorgverzekeraar DSW. Ik ben AV-top verzekerd.
Er zijn verscheidene klinieken die deze techniek toepassen en die de codes en zorgverzekeraars weten, die deze behandeling vergoeden.

Ik heb twee behandelingen achter de rug en het resultaat is gewoonweg fantastisch!! Mijn linkerborst is zelfs zo mooi, dat niemand ziet dat het een gereconstrueerde borst is. De rechterborst heeft een dik en stug litteken, veroorzaakt door de ontstekingen dmv de protheses. Daar heb ik dus nog een derde behandeling voor nodig.
Wat de borsten alle twee hebben is dat ze heel natuurlijk aanvoelen, op een natuurlijke manier bewegen en warm aanvoelen.
Bijkomend voordeel van het systeem is dat het mij ook heeft geholpen met mijn lymfoedeem.
Ik ben dan ook op geheel vrijwillige basis ambassadrice van dit systeem geworden. Gewoon omdat ik overtuigd ben van dit systeem en daar graag andere vrouwen bij wil helpen. Ik wil aan iedereen laten zien, dat dit ook een mogelijkheid is. Liposuctie en lipofilling in combinatie met het Brava-AFT systeem heeft voor mij wonderen verricht. Mijn foto's staan op de site van http://www.brava-aft.com en komen volgende week op Stichting Amazones van Pink Ribbon. Ik wil ze natuurlijk ook naar jou toe sturen.
Het systeem vereist wat doorzettingsvermogen, maar daar heb je dan ook profijt van.

Wil je het resultaat met eigen ogen zien of voelen, neem dan contact met me op en ik geef je mijn telefoonnummer en adres, zodat je langs kunt komen.
Uiteraard kan je ook contact opnemen met hun consulente XXX*
(aangepast door Team omdat we géén namen van vertegenwoordigsters accepteren)
.. Die kan je adviseren welke ziekenhuizen en artsen volledig achter deze methode staan.

Ik vind het schandalig dat zoveel mensen op deze site er zo negatief tegenover staan, terwijl ze blijkbaar niet eens weten waar ze het over hebben.
Het is waar dat het systeem pas na 7 jaar op de Nederlandse markt als bewezen methode wordt gezien, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet werkt.
Het systeem is nu 4 jaar bekend in Nederland en tot nu toe zijn er nog geen enkele complicaties van bekend. Dat zegt toch genoeg?

Veel sterkte met het maken van JOUW keuze..

Groetjes van Jacqueline.
Jacqueline1964

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 24 aug 2013, 20:31

Beste Jacqueline1964, dank voor je reactie mbt BRAVA. Elke reactie is welkom en geen één is schandalig. Fijn dat jij een goede ervaring hebt. Dat maakt de andere opmerkingen niet minder waardevol. Het is aan de lezer om zelf zijn/haar eigen conclusies te trekken.

We accepteren ECHT niet dat je gaat werven, dus dat je doorverwijst naar de commercieel vertegenwoordigster. Voor de rest, als het respectvol kan, deel dan vooral je mening en ervaring.

(we weten dat Brava vaak gewoon gedeclareerd wordt, maar dat verandert niks aan het feit dat het officieel niet geen verzekerde zorg is. Daar kan ik helaas niks aan veranderen)

Ik heb op de site gekeken maar zie jouw foto's niet staan. Waar staan die dan? Ook foto's van je heupen? Je hebt twee behandelingen gehad? Dus je weet nog niet of het resultaat blijvend is?

(by the way de site van Stichting De Amazones is niet van Pink Ribbon)
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “Augustus 2013”