moe van tumor

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

moe van tumor

Berichtdoor Jacq 67 » za 31 aug 2013, 12:56

Ik vraag me al een tijd af hoe dat nou zit met moeheid en kanker.
Ben je van een borsttumor moe? Of is dat niet zo?
Ik dacht altijd dat mensen met kanker moe werden omdat hun organen werden aangetast en ze gingen afvallen enzo.
Maar kun je dus vermoeidheidsklachten krijgen omdat je een tumor in de borst hebt die nog niet is ontdekt?
Jacq 67

Re: moe van tumor

Berichtdoor Dees » za 31 aug 2013, 21:56

Hoi Jacq67, vermoeidheid is zelden een eerste teken van borstkanker. Het is eerder zo dat er een knobbel gevonden wordt.

Vermoeidheid ná alle behandelingen komt door alle behandelingen, maar is wel echt een bekend gegeven.

Er is ook nog een fenomeen als Chemobrein. Misschien vind je dit de moeite waard om te bekijken, uit het Kracht Magazine van KWF.

Vanwaar je vraag?

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Kittekat » zo 01 sep 2013, 07:14

Weet je Dees,

Ik heb dat ook gedacht, de maanden voordat ik zelf de knobbel ontdekte, was ik moe, doodmoe, ik was 's avonds niet van de bank te branden. Raar maar waar, ik ben nu 2 jaar na de diagnose, bij tijd en wijlen, doodmoe, zo moe dat het pijn doet en toch is dit anders moe zijn en voel ik me nu beter in mijn vel zitten.
Is het een beetje te volgen?
Groet, Kittekat
Kittekat

Berichtdoor Jacq 67 » zo 01 sep 2013, 09:08

Precies wat ik ook bedoel Kittekat, de jaren voor de operatie was ik soms als dikke stroop, zó moe.
Nu tijdens de behandelingen lijkt het anders aan te voelen, ben natuurlijk moe van de chemo, maar niet meer dat gevoel van vorig jaar. Maar misschien komt het ook wel omdat ik lichamelijk en geestelijk aan het vechten ben?
Jacq 67

Berichtdoor Dees » ma 02 sep 2013, 08:47

Hoi Jacq67, echt lastig te zeggen. Misschien zijn gezonde mensen ook wel vaak heel moe. Ik was ook moe, maar ik had een kindje gekregen en dacht altijd: Moeder is de vergrotende trap van Moe....

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Augustus 2013