code PA rapport

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

code PA rapport

Berichtdoor happygirl » za 13 jul 2013, 08:24

Een poosje geleden was ik bij de huisarts en kwam mijn PA verslag tersprake. De huisarts noemde deze code PT1CNO. Ik ben aan het zoeken gegaan op google maar het wordt niet echt duidelijk. Weet iemand waar dit voor staat?
happygirl

Re: code PA rapport

Berichtdoor Sasja » za 13 jul 2013, 11:49

Zie hier

Daar wordt de codering helemaal uitgelegd.

pT1cN0 betekent dat bij onderzoek door de patholoog gebleken is dat de tumor groter is dan 1 cm, maar kleiner dan 2 cm (=T1c) en dat de regionale lymfeklieren die onderzocht zijn schoon zijn (=N0)
Als het goed is komt dit overeen met de uitslag die je in het ziekenhuis besproken hebt.

Take care !
Sasja

Berichtdoor Dees » za 13 jul 2013, 15:02

Hoi Happygirl, Sasja legt het al helemaal goed uit. Het heet de TNM-classificatie, waarbij T voor tumorgrootte staat, N voor het aantal positieve okselklieren en M voor uitzaaiingen op afstand.

Afbeelding
Bron: TNM classificatie

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor happygirl » zo 14 jul 2013, 08:15

Dank jullie wel voor de reactie. ik dacht dat je hier ook de gradatie uit kon halen?
happygirl

Berichtdoor Dees » zo 14 jul 2013, 19:42

Hoi Happygirl, de graad van de tumor staat apart vermeld in het PA-verslag. Als je wilt, kun je je PA-verslag opvragen en ik kan je helpen om het te lezen. Ik kan ook je prognose berekenen via Adjuvant Online. Laat maar weten wat je wilt.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Juli 2013