pijn in hals, ''verstopte keel'', hoofdpijn

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

pijn in hals, ''verstopte keel'', hoofdpijn

Berichtdoor dobber » do 04 jul 2013, 20:03

Heb al een hele tijd pijn in mijn linkerkant van de hals (amputatiekant) en linkerbovenschouder, wat heel regelmatig terug komt. Soms trekt dit door naar een ontzettend hoofdpijn en braakneigingen. Ik voel een soort verdikking/verdichting binnenin hals, maar de fysio en oncoloog niet. Heb ook slijmvorming in keel. De radioloog neemt nog geen afscheid van me omdat ze mijn linkerkant nog te dik vindt tov rechterkant en huidskleur nog niet goed. Ben op bloedonderzoek bij oncoloog (3 maandelijks) goedgekeurd. De ha noemt het stress, maar collega's (fysio en oefen/ergotherapeuten) noemen het een effect/uitstraling van de fysio/oedeembehandelingen. Als ik dit gevoel heb dan is of mijn linkerkant 'doodgevoel' of juist zeer pijnlijk. Of is dit nog bestralingsreactie (operatieplek, oksel en thoraxwand)?
dobber

Re: pijn in hals, ''verstopte keel'', hoofdpijn

Berichtdoor dobber » ma 08 jul 2013, 18:05

Nou, vooralsnog houd ik het maar op stress incl. reactie van het lichaam op alle behandelingen, maar ben niet gerust.
dobber

Berichtdoor Dees » ma 08 jul 2013, 20:49

Oh Dobber, ik ben je vraag helemaal vergeten. Ik weet ook ├ęcht geen antwoord. Hebben ze naar de schildklier gekeken?

Take care. Ik baal dat ik echt niks beters voor je heb...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Fraz » di 30 jul 2013, 21:56

Dobber krijg je misschien Tamoxifen ? Ik heb maagbeschermers gekregen omdat ik ook last had van een soort Krop gevoel in mijn keel, waardoor geen eetlust en misselijk. Ik ben toen ook erg afgevallen en nu blijkt dat Tamoxifen die bijwerking kan geven en maagbeschermers helpen hierbij.

Ik ben laatst even gestopt met maagbeschermers en kreeg al weer vrij snel dat krop gevoel.
Fraz

Berichtdoor dobber » wo 31 jul 2013, 17:22

Hoi Fraz,

Ja ik heb nu Tamoxifen na eerst arimidex. Zelfde bijwerkingen, maar nu ook inderdaad de keel. Ik voel me over het algemeen niet lekker en soms eet ik inderdaad niet, maar ik kan ook opeens ontzettend gaan eten van alles wat los en vast zit. toen ik tussen beide pillen 14 dagen pauze had voelde ik me prima.
De discussie hier op bk.nl omtrent wel of geen hormoontherapie is bij mij ook sterk aanwezig. Zouden er nog alternatieven zijn?
dobber

Berichtdoor Fraz » wo 31 jul 2013, 17:30

Krijg je ook maagbeschermers ? Zoniet misschien een optie om die eerst te proberen voor je besluit wel/niet door te gaan met hormoonbehandeling. Het beste is 's ochtends dan maagbeschermers half uur voor ontbijt en 's avonds dan tamoxifen.
Fraz

Keer terug naar Juli 2013