Dag Allemaal,

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Lentezon

Dag Allemaal,

Bericht door Lentezon » wo 26 jun 2013, 10:52

Ik ben draagster van het Gen brca1. Ik heb heel fel in de put gezeten omdat ik niet wist wat ik er mee moest doen.Uiteindelijk heb ik beslist om alles te laten verwijderen,
Wat een heel heel zware beslissing was!!! Ondertussen is mijn laatste operatie achter de rug, ik ben super blij dat ik terug van de dagelijkse dingen kan genieten, want de afgelopen
maanden beheerste dat Rotgen mijn leven. Ik ben Dees en de lotgenootjes heel dankbaar voor alle steun, ik heb er in elk geval heelveel aan gehad!!!
Dank u wel
Dikke steunknuffels x ;)

Dees
Beheerder

Re: Dag Allemaal,

Bericht door Dees » wo 26 jun 2013, 14:41

Hoi Lentezon, wat een lief bericht en wat fijn om te horen !!

Citaat van Louise:
Louise schreef:Last but not least wens ik je heel veel geluk samen toe! Ik ben onlangs op een brca congres in de VS geweest en daar zei iemand:

The joy of life is far more important than the shadow of a possible disease.

De vreugde in het leven is belangrijker dan de schaduw van een dreigende ziekte.
Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Paulien

Re: Dag Allemaal,

Bericht door Paulien » vr 28 jun 2013, 12:41

Hallo Lentezon,

Fijn om te horen dat je nu uit het dal komt. Genieten van de dagelijkse dingen is het fijnste wat er is.
Ik ben door deze operaties veel gevoeliger geworden of eerlijk gezegd heb ik mezelf weer teruggevonden. M'n harnas is uit.

Als al het piekeren wegvalt, is er alleen maar dat wat er is en dat wat verschijnt. En elke keer, er verschijnt iets, het is er even en het gaat weer weg, dan kan alles ontvangen worden.
‘Probleem’: dat er weerstand is tegen datgene wat zich voor doet.
Er doet zich iets voor en mensen schieten meteen in de weerstand.
En als de weerstand weg valt dan kan alles gewoon ontvangen worden.
En dan mag alles er ook zijn. Dat is eigenlijk al teveel gezegd. Het is er gewoon.
Alles dient zich vanzelf aan en daar hoef je niets aan te doen.
En dat kan enorm rust gaan geven.
Weerstand is een nodeloos iets. Het put je uit om je steeds te verzetten.
Ieder mens weet dat het zo is. Omdat ze voelen dat het lichamelijk pijn doet.

Niet wij als mens sturen het leven
Maar het leven stuurt ons.
En als je ziet dat niet jij degene bent die achter het roer staat is er ontspanning. Maar heel veel mensen denken dat ze het roer beet hebben en moeten sturen en daardoor ontstaat stress, angst, frustratie.

De innerlijke strijd vangt aan als er al wat licht en bewust zijn in m'n bereik is gekomen, maar dat ik nog niet klaar ben om die nieuwe inzichten toe te passen. Duwen en trekken, het overwinnen van weerstand is een worsteling die net zolang duurt tot alles in mezelf volledig klaar is om het nieuwe te omarmen.

We genieten van onze lichte, vrolijke en spirituele kant, en accepteren onze donkere, zware en aardse kant. Onze kwetsbaarheid, onzekerheid en twijfels over onszelf mogen er ook zijn. En dat brengt onverwachte winst.
Als je die andere kant er ook bij neemt, als je alles voelt wat er te voelen valt, word je wakker. Het vergroot je bewustzijn. Het maakt dat je de schoonheid en de heiligheid van het geheel kunt zien, dwars door alle onvolmaaktheid heen.
'Wie domme dingen doet, wordt wijs'.

Gesloten

Terug naar “Juni 2013”