Reïntegratie komt maar niet echt vd grond..

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

Fozzy

Re: Reïntegratie komt maar niet echt vd grond..

Bericht door Fozzy » di 21 mei 2013, 11:43

Ik heb afgelopen week gesproken met mijn manager over mijn reïntegratie. Ze plant erg voortvarend en wil dat ik in de 3e week vd opbouwwerkzaamheden ga deelnemen aan een personeelsdag. Een hele dag met flink veel reistijd.. Nu wil ik niet direct miepen.. Maar moet ik hier akkoord mee gaan? Verder blijft ze benadrukken dat e zoveel veranderd is en dat de werkdruk enorm is.. Over het deskundigheidsoordeel zegt ze: oh dat nemen we voor kennisgeving aan :o
Pfff de moed zakt me nu al in de schoenen en dan moet ik nog beginnen..

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » di 21 mei 2013, 15:12

Hallo Fozzy,

Je kunt ook zelf een afspraak maken bij de bedrijfsarts en je probleem voorleggen.
Houdt verder een logboek bij van alles wat er nu gebeurt en hoe jij dat ervaart.
Dit kan je straks helpen bij de WIA aanvraag. Stuur het mee. Heb ik ook gedaan.
Bewaak je grenzen. Je kunt wel door het Heuvelland, maar de Alpen zijn te hoog zeg ik altijd.

Veel sterkte,
Hanne1961

HugoLemmens

Bericht door HugoLemmens » vr 24 mei 2013, 10:09

Beste Fozzie,

Neem actie, stip een pad uit en richt er op op dat geregeld te krijgen. Als je zelf niet weet hoe of wat, is de
eerste actie om iemand op te schakelen die jou kan begeleiden. Deze persoon kan jou ook helpen
om de begeleiding intern geregeld te krijgen.

Er dient een traject / een richting uitgezet worden waar een en ander afgestemd wordt met
jou en je werkgever. In dit traject kan het vrijwilligers werk ingezet worden, maar waarbij je niet
wat freewheelend wat ritme opbouwt, maar dat je dit werk optimaal benut om je belastbaarheid op meerdere
manieren te verbeteren.

Waarbij niet meer je leidinggevende bepaalt hoe jij gaat opbouwen, maar waarbij je samen daar
heen kijkt en jij zelf aangeeft wat je denkt wanneer wat te kunnen.

Een traject waarbij je niet meer hoeft laten af te leiden door opmerkingen 'als geld geen rol meer
speelt ed.' 'Uitslag UWV nemen we voor kennisgeving aan' , 'het is allemaal pittiger geworden...'
Omdat je er niet meer alleen voor staat en je sterker voelt.

Maar je dient de eerste stap te zetten en voor je zelf op te komen bij je werkgever. Bel met een
begeleider, ervaar hoe dit contact gesprek is en diens ideeën. Spar samen over een te nemen weg, waarbij je goed
voelt.

Gesloten

Terug naar “Mei 2013”