Ik ben mijn borstkanker niet!

Ariane

Ik ben mijn borstkanker niet!

Bericht door Ariane » za 21 jul 2012, 12:39

Titel: Ik ben mijn borstkanker niet! Vrouwen Vertellen Openlijk Over Liefde & Seks, Haaruitval & Dik Worden, Moeders & Dochters En Over Vrouw Zijn Met Borstkanker
Auteur: R. Peltason.
ISBN: onbekend.
Uitgever: Fontaine Uitgevers B.V.

Beschrijving.
In dit boek zijn de warme, liefdevolle, eerlijke en bezielende stemmen van meer dan achthonderd vrouwen uit alle delen van de wereld verzameld. Zij vertellen over hun angsten, geven advies en delen hun diepste en intiemste zorgen met de lezer. Aan het woord zijn gewone vrouwen die te maken kregen met borstkanker en alles eromheen. Ik ben mijn borstkanker niet voert de lezer door de opeenvolgende stadia van de ziekte, vanaf de diagnose via de behandeling tot de genezing. Het biedt vrouwen dieper inzicht in zichzelf en hun leven met kanker.

Recensie(s).
NBD|Biblion recensie.

Gemiddeld een op de acht vrouwen krijgt borstkanker, van wie 85% een niet-erfelijke vorm. De auteur (Ruth Peltason) heeft zelf borstkanker gehad en las de verhalen van honderden andere vrouwen met deze ziekte. Ze verwerkte ze tot een boeiend geheel dat kernachtig verwoordt wat vrouwen met deze aandoening meemaken. Het boek is overzichtelijk ingedeeld, zodat de lezer(es) in de inhoud gemakkelijk de onderwerpen vindt waar hij/zij iets over weten wil. Zo kan de lezer(es) ook een onderwerp uitlichten dat op dat moment belangrijk is, zonder het boek van a tot z te lezen. In drie delen wordt het ziekteverloop gevolgd. In deel een worden de diagnose en de consequenties hiervan besproken. Hoe men moet leven met borstkanker wordt in deel twee besproken, het grote geheel van de aandoening komt in deel drie aan de orde. Onder meer komen dan verjaardagen, sterfelijkheid en het geloof aan bod. Aanvullend is er een lijst van adressen en websites van organisaties op het gebied van borstkanker in Belgie en Nederland.

(NBD|Biblion recensie, T.C.L. Sals)

Terug naar “Boeken”