OntBOEZEMing.

Ariane

OntBOEZEMing.

Bericht door Ariane » ma 03 jun 2013, 11:14

OntBOEZEMing ontstond tijdens mijn behandeljaar (2009) en loopt ook nog twee jaar door (2010-tot maart 2012). Het eerste (behandel)jaar gaat natuurlijk over die mallemolen van operaties, bestraling en chemo en vooral welke bespiegelingen en emoties dat losmaakt. En hoeveel schaamte ik verloor nadat ik mezelf dagelijks voor nieuwe, vreemde ogen moest uitkleden. Dat soort dingen. De jaren na de behandeling vond ik zelf wel even heel lastig. Alternatieve therapieën kregen aantrekkingskracht; ik werd wat onzekerder en angstiger en vond het 'gewone' leven wel even lastig. Eind 2011 voelde ik me steeds beter, krachtiger en zekerder worden. Ik was weer happy en wilde mijn schrijfsels half april 2012 publiceren. Totdat 30 maart 2012 mijn dochter van 12 plotseling overlijdt bij een verkeersongeval. Hiermee eindigt het boek. Nu, een jaar later, dus toch uitgegeven. Verdrietig en trots tegelijk.

De uitgever schrijft op de achterflap: "ontBOEZEMing is goed, vlot en met humor geschreven. Vanaf het begin word je het verhaal ingetrokken en leer je de hoofdpersoon echt kennen. Daarbij neemt ze geen blad voor de mond, wat de biografie kracht en attitude geeft. "Ik knuffel hem <mijn zoon> en zeg dat het met 8 op de 10 vrouwen goed komt. Waarop hij zegt: "en met 2 van de 10 dus niet". En zo is het maar net. Dat maakt het verschil. Dat is waarom kanker iedereen de stuipen op het lijf jaagt: je kunt er zomaar aan doodgaan".

Mijn boek is te bestellen in de boekwinkel of via boekscout.nl. Als je het leest vind ik het superleuk om ook je reactie te horen/lezen, want uiteindelijk schreef ik het ook voor vrouwen die hetzelfde meemaken en het fijn vinden om ervaringsverhalen te lezen.

M. Alofs, ontBOEZEMing, ISBN:978-94-6176-928-2

Philomena.

Terug naar “Boeken”