Antihormoontherapie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

alieba

Antihormoontherapie

Bericht door alieba » zo 10 nov 2019, 22:30

Dag Dees.
Vraagje over antihormoontherapie: Wanneer begin je met tellen van de 5 jaar (in mijn geval)?
Ik heb er bijna 4 jaar op zitten, 2 jaar tamoxifen en 2 anastrozol. Mijn startpunt met tellen was ná de operatie, bestraling en chemo die samen 7 maanden hebben geduurd. Maar er zijn ook vrouwen die neo-adjuvant pillen slikken. Telt bij hen dan dat moment, ook al moet een operatie e.d. nog volgen? (Zij zouden dan ‘eerder klaar’ zijn).
Ik overweeg te stoppen na de laatste 20 pillen die ik nog op voorraad heb. Maakt een paar maanden meer of minder uit? 5 jaar is ook maar een grens...
groetjes en alvast bedankt.

Dees
Beheerder

Re: Antihormoontherapie

Bericht door Dees » di 12 nov 2019, 11:15

Hoi Alieba, ja het is maar een grens. Als je iets onderzoekt moet je van te voren duidelijk maken bij wie je dat onderzoekt, hoe lang, in welke dosering etc etc. De uitspraken die je op basis van dergelijk onderzoek doet, gelden dus eigenlijk alleen maar voor die groep. Ik weet de rest van je verhaal niet meer, maar ze hebben je wel chemo voorgesteld. Ik neem aan dat ze je dus een beetje een hoogrisico patiënt vonden.... Wellicht toch een gesprek aangaan met je oncoloog hierover?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

alieba

Re: Antihormoontherapie

Bericht door alieba » di 12 nov 2019, 14:56

Dank je Dees.
Ik had IDC 1.6 cm tumor, 1 besmette klier (net over 2 mm, dus wel chemo advies) pT1c graad II, geen angioinvasie, wel 100% hormoongevoelig.
Inmiddels heb ik oncoline er even op nagelezen. Alles gaat uit van minimaal 5 jaar gebruik, ook als gestart wordt voorafgaand aan operaties e.d.
Ik ga zeker overleggen, maar ik denk dat ik in elk geval een pauze ga inlassen; even voelen hoe het ook al weer is als ik mezelf ben. Hopelijk laat mijn lijf me dan ‘s nachts meer met rust.
Groetjes🙋🏻‍♀️

Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag HIER”