Siliconen boven spier geplaatst.

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Bianca

Siliconen boven spier geplaatst.

Bericht door Bianca » vr 11 okt 2019, 09:07

Hallo allemaal,

Binnenkort word ik huidbesparend geopereerd. Al mijn borstklierweefsel word verwijderd en dan word er een directe reconstructie met siliconen gedaan.
Of mijn tepel bespaard blijft kon hij nog niet zeggen.

Mijn arts vertelde dat het siliconen implantaat direct onder de huid komt te liggen. Dus niet onder de spier, zoals ik vaak lees.
Ik kan niets vinden over deze methode die mijn arts voorstelt.
Weet íemand wat hier het voordeel/nadeel van is?
Hoe word het siliconen implantaat op zijn plaats gehouden?
Wat als mijn tepel niet bespaard kan worden? Word deze borst dan kleiner dan de andere?

Ik hoop dat iemand antwoorden heeft.

Liefs Bianca xxx

kitty

Re: Siliconen boven spier geplaatst.

Bericht door kitty » vr 11 okt 2019, 14:27

Hoi hoi
Ik weet alleen antwoord op 1 vraag: als de tepel niet gespaard kan worden kunnen ze beide borsten gewoon ook hetzelfde maken qua maat, alleen heb je dan (nog) geen tepel. Die kun je later nog laten aanbrengen, hoorde ook via tatoeage... schijnt niet van echt te onderscheiden maar ik heb het zelf nog nooit gezien!
Groetjes Kitty

Bianca

Bericht door Bianca » ma 14 okt 2019, 12:06

Hoi Kitty,

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb inderdaad ook iets gelezen over een tepel reconstructie door middel van tatoeage, ziet er niet verkeerd uit.

Ik heb zelf ook nog even onderzoek gedaan naar hoe de siliconen op zijn plaats blijven. Dit schijnt met een matje (van varkenshuid?) te zijn. Die word als een hangmat onder de siliconen geplaatst, en zo blijft deze op zijn plaats.
Als ik het onjuist heb, hoor ik dat graag.

Naar het merk van de siliconen heb ik ook gevraagd, deze zijn van Mentor. Ik ben geen voorstander van siliconen, zeker niet na de laatste berichten die in het nieuws zijn geweest over het lekken ervan, en de gevolgen voor je gezondheid. Maar, ik lees ook dat Mentor siliconen niet kunnen lekker omdat ze een compacte gelei hebben.
Geen idee of het allemaal waar is, je leest tegenwoordig zoveel, misschien wel te veel!

Het belangrijkste is gezond worden..en daar ga ik mijn best voor doen :) Nog 2 weken aftellen...

Liefs Bianca

Kitty

Bericht door Kitty » ma 14 okt 2019, 16:17

Nou precies!! Gezondheid is het belangrijkste!

Heb je ook aanvullende chemo of iets dergelijks gehad?

Je weet dat je ook met eigen weefsel kunt doen he, een reconstructie. Dat is wel een zwaardere operatie maar heeft ook weer voordelen (geen siliconen en warme borst).

Groetjes Kitty!

Bianca

Bericht door Bianca » di 15 okt 2019, 09:17

Ik heb voorafgaand 4xEC gekregen en 4 keer Taxol.
Een reconstructie met eigen weefsel heb ik over nagedacht en was in de eerste instantie ook mijn 1ste keus. ik heb daarvan afgezien om meerdere redenen. 1 daarvan was de zware operatie en het lange herstel.

Groetjes Bianca.

Gesloten

Terug naar “Oktober 2019”