verandering gevoel handen en onderarm

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

hannna

verandering gevoel handen en onderarm

Bericht door hannna » do 03 okt 2019, 19:21

In februari 2017 kreeg ik de diagnose en aanlsuitend een heftig behandeltraject met Chemo en Immunotherapie.
Een aantals maanden voor de diagnose had ik last van tintelingen en dof gevoel in mijn rechter onderarm en wisselende pijn die uitstraalde tot in mijn vingers.
De HA wist er niet zoveel raad mee. Tijdens de chemoperiode stopten deze klachten helemaal en bleven weg tot het deze zomer weer langzaam aan gaat verergeren. Ik merkte dit op maar legde geen verband met borstkanker.
Na afloop van het behandeltraject ging de oncoloog ervan uit dat er geen sprake zou zijn van uitzaaiingen.
Nu lees ik tot mijn schrik dat er blijkbaar een samenhang zou kunnen bestaan tussen deze klachten en uitzaaiingen.
Dit is nieuw voor mij. Herkent iemand deze klachten? Ik lees nergens welke uitzaaiingen deze klachten concreet kunnen veroorzaken? Als deze samenhang er is en mijn klachten hierdoor komen dan zou dit kunnen betekenen dat ik al uitzaaiingen had tijdens mijn eerste behandeling? Maak ik mij misschien onterecht ongerust?
Uiteraard ga ik morgen langs de HA en ik vrees alweer een onderzoekstraject. De paniek slaat dan weer toe.

Kitty

Re: verandering gevoel handen en onderarm

Bericht door Kitty » zo 06 okt 2019, 12:05

Zelf heb ik daar nooit van gehoord. Ben je nu niet gewoon weer drukker ( meer fysiek bezig) dan tijdens chemo waardoor je pijn hebt ??

LieveLieke

Bericht door LieveLieke » zo 06 okt 2019, 12:36

Hoi Hannna,

Heb je het alleen aan de geopereerde kant? Ik had vergelijkbare klachten (ook met uitstralingen naar mijn vingers) aan mijn geopereerde kant en ik dacht ook direct aan het ergste. De hoeveelheid pijn en tintelingen wisselden per moment. Bij mij bleek het lymfoedeem in mijn borst te zijn in combinatie met zenuwpijn. Ook al had ik geen typisch dikke arm, wat een kenmerk van lymfoedeem kan zijn, het oedeem zat er wel. Het was lastig te herkennen. Ik loop nu al een tijdje bij een oedeemtherapeut en het gaat een stuk beter. Misschien is het bij jou ook in die richting te zoeken?

Liefs Lieke

hannna

Bericht door hannna » zo 06 okt 2019, 12:41

Hoi Kitty,
Ben eergisteren langs de HA geweest. Advies is nu om te beginnen met fysio en als dit niet het gewenste resultaat brengt ga ik terug naar de oncoloog. Ook heb ik mijn leven na de behandelingen weer heel goed kunnen oppakken steken de paniekmomenten zo af en toe de kop op.
Juist als je onbestemde klachten krijgt. Hiermee moeten wij helaas leven.
Bedankt voor je antwoord.

Kitty

Bericht door Kitty » zo 06 okt 2019, 22:00

Ja ik snap het volledig. Dat heb ik ook. Ik werd twee dagen wakker met slapende hand en las jou bericht en dacht ook meteen o jee! De angst blijft... Maar echt dit soort klachten lijken mij spier gerelateerd niet iets met botten ofzo. Succes bij fysio!!

Louise

Bericht door Louise » ma 07 okt 2019, 16:49

Niet alle klachten hebben direct met borstkanker te maken. Ook al is dat het eerste waar je aan denkt. Tintelingen/pijn aan handen/onderarm kan ook heel goed een "gewoon" carpaal tunnel syndroom zijn. Een zenuwbeknelling t.h.v. de pols. Vrouwen rondom de overgang kunnen daar last van krijgen. Typisch is dan de nachtelijke last.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 09 okt 2019, 10:32

Hoi Hannna, ik zou het ook echt niet weten. Ik sluit me aan bij de andere dames.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag HIER”