Zenuwpijn

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Potter

Zenuwpijn

Bericht door Potter » zo 24 feb 2019, 16:52

Op 24 juli 2018 heb ik mijn derde en laatste borstsparende operatie gehad in het AVL. Er is daarbij weefsel uit mijn rug in mijn borst gezet (omgeklapt). Daarna volgde 20 bestralingen, 4x een AC doce dence kuur en nu ben ik bijna klaar met de 12 wekelijkse taxol kuren. Sinds afgelopen vrijdag heb ik enorme jeuk / branderig-schurend gevoel in een baan van mijn rug tot onder mijn borst. Het operatiegebied. Het is een heel naar gevoel. Aan mijn huid is niets te zien. Ik vermoed zelf zenuwpijn. Herkent iemand dit? Zou de taxol dit veroorzaken?

Elizabeth

Re: Zenuwpijn

Bericht door Elizabeth » ma 25 feb 2019, 15:27

Dag Potter,
Ik heb nog regelmatig een jeukerig / branderig gevoel in het bestraalde gebied en de jeuk reikt tot achter in mijn rug. De bestraling was in januari 2015........
Soms is het zodanig dat ik met mijn rug tegen de rand / scherpe kant van een muur zet en flink schuur.
Of mijn man krabt - op mijn verzoek - even flink.
Er zijn ook dagen dat ik helemaal geen last heb.
Misschien heb jij ook ‘gewoon’ (...) last van de bestralingen? Ik weet dat Dees hier al eens iemand over geantwoord heeft. Het overkomt soms meerdere vrouwen.. Verder kan ik je geen advies hierin geven. Misschien dat nog meer vrouwen zullen reageren.
Sterkte...

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 25 feb 2019, 18:07

Hoi Potter, dat je zenuwpijn krijgt naar aanleiding van de operatie, terwijl je dat eerder niet gehad hebt, die kans acht ik klein. Ik denk eerder dat het te maken heeft met de verklevingen ten gevolge van de bestralingen. Heb je hier iets aan? Een goede fysiotherapeut zoeken kan helpen. Zelf ben ik daar op een gegeven moment mee gestopt. Rekken en strekken, dat is mijn devies....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Potter

Bericht door Potter » ma 25 feb 2019, 21:29

Bedankt Elizabeth en Dees.

Ik zal as donderdag in het AVL toch eens navragen wat het kan zijn. Ik heb er ontzettend veel last van... pijn, jeuk, ongemak. Heel vreemd.

Wordt vervolgd!

Fraz01

Bericht door Fraz01 » ma 25 feb 2019, 21:41

Hoi Potter,

Ik ken dat wel en ik heb wel eens het idee dat het ook te maken heeft met vochtophopping ( oedeem) op de flanken/rug . Soms heb ik er namelijk wel last van en andere momenten niet. Ik merk dat het dan ook wat dikker is.

Groetjes

Fraz

Mootje

Bericht door Mootje » ma 25 feb 2019, 21:43

Ik heb dat ook onwijs gehad bij mijn laatste t kuur. Wat bij mij hielp waren pilletjes codeine. Echt het proberen waard. Succes. Groetjes

Gesloten

Terug naar “Februari 2019”