Pin in uitzaaiing beenbot

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Hannah

Pin in uitzaaiing beenbot

Bericht door Hannah » di 12 feb 2019, 21:33

Ha Dees, even een vraag. Na een botscan en röntgenfoto’s blijkt dat er bij mij behalve groei van metastasen op sommige plekken ook nieuwe plekken bij zijn gekomen. O.a op de beide bovenbenen, aan de zijkanten, heel gek. Ik had al lang pijn op die plekken maar dacht aan spierpijn. Ik loop al een tijd heel moeilijk, een beetje zoals een pinguïn, met een wandelstok! Enfin, nu is er het idee om in het been waar het wat erger is, een pin in te brengen om zo een fractuur te voorkomen. Daarna, na het revalideren neem ik aan, kan er bestraald worden. Op zich kijk ik er van op dat ik hier nog voor in aanmerking kom maar nu vraag ik me af of door zo’n ingreep niet veel extra kankercellen in omloop komen?! En kan het inbrengen van zon pin in een ziek bot later voor problemen zorgen? Ik krijg nog een gesprek met de chirurg hierover en wil hem de goede vragen kunnen stellen. Heb jij hier een idee over?

Goeds, Hannah

Dees
Beheerder

Re: Pin in uitzaaiing beenbot

Bericht door Dees » wo 13 feb 2019, 22:04

Hoi Hannah,
Jeetje wat heftig zeg. Poeh.... Ik wou dat ik je vragen kon beantwoorden, maar eerlijk gezegd, ik heb geen idee. Wat ik wel eens gehoord heb, is dat mensen behandelingen krijgen met radioactieve stoffen: rhenium-188, samarium-153 of radium-223. Dat zou je best ook nog eens kunnen vragen.

Heel veel sterkte zeg !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hannah

Bericht door Hannah » do 14 feb 2019, 23:09

Ha Dees bedankt voor je reactie. Ja ik weet van de bestraling-soorten . Mij is toentertijd samarium aangeboden voor de toekomst die nu is aangebroken. Er zitten ook nadelen aan maar daar gaat het nu even niet om want ik moet eerst kiezen of ik geopereerd moet /wil gaan worden en wat daarvan de risico’s zijn. Ik ben gewoon bang.
Het idee is ook om het daarna ook nog lokaal te bestralen. Ik ga in ieder geval ook bellen met het radiologische instituut hierover. Tja...

Goeds, Hannah

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 18 feb 2019, 12:10

Oh, Hannah, ik kan er niks zinnigs over zeggen. Ik wil je alleen maar héél veel sterkte en succes wensen !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hannah

Bericht door Hannah » ma 18 feb 2019, 14:49

Ha Dees, dank je wel. Ben inmiddels aan het idee gewend, dus...hoofd omhoog en moedig voorwaarts. Iets anders zit er niet op.

Goeds, Hannah

Gesloten

Terug naar “Februari 2019”