Wat een twijfel...

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Hunnybee

Wat een twijfel...

Bericht door Hunnybee » za 11 feb 2017, 10:04

Hallo allen

Dit is m'n eerste berichtje ooit rond wat mij overkomen is en wat me te wachten staat.

Ik ben een 31-jarige mama van twee kleine kindjes. 2 Jaar geleden kreeg ik te horen dat ik het brca1-gen heb.
De tijd is gekomen voor mij om alles te doen wat ik kan, dus in mei krijg ik een preventieve borstoperatie...

De chirurg staat 100% achter een diepflap operatie... hij overtuigde mij en m'n man om voor die operatie te kiezen... maar ik twijfel constant of dat wel de juiste keuze is. Ik ben erg bang voor het resultaat ( zullen m'n borsten wel groot genoeg zijn? Mooie vorm? Wat met dat grote litteken op de buik? Is er nog gevoel in buik/borsten? Zo'n zware operatie.?)

Ik ben erg aan het twijfelen tussen diepflap en protheses...
Misschien mag ik dat niet vragen, maar ik had graag wat raad gekregen van vrouwen die voor dezelfde keuze stonden. Zijn er vrouwen die eventueel mij een (anonieme?) foto willen tonen van de beide methodes?
De chirurg zou huidbesparend werken en mijn tepelhof behouden.

Alvast bedankt.
H.

Dees
Beheerder

Re: Wat een twijfel...

Bericht door Dees » za 11 feb 2017, 11:10

Hoi Hunnybee, totdat jij weet wat je wil, zou ik me vooral blijven oriënteren. Je zou je kunnen aansluiten bij onze besloten BRCA en CHEK2 facebookgroep. Er zitten meer dan 1200 vrouwen in die voor een deel preventieve operaties hebben ondergaan en je graag willen vertellen en laten zien hoe dat gegaan is.

Ik heb zelf een buikborst na amputatie en een bilborst na preventieve amputatie. Ik heb gevoel in de huid van mijn preventieve amputatie en niet in de borst na amputatie (omdat daar ook een stukje buikhuid tussen zit). Het is echt wel een pittige operatie, maar met een paar dagen loop je gewoon weer rond en kun je verder herstellen. Mij is het niet tegengevallen. Ik heb een litteken dat helemaal rondom loopt over mijn billen, heupen en buik. Met de tijd wordt dat steeds meer roze. Ik heb een strakke buik ervoor teruggekregen en daar ben ik ontzettend gelukkig mee.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hunnybee

Bericht door Hunnybee » zo 12 feb 2017, 16:56

Bedankt voor jouw reactie!

Ik heb Facebook al een tijdje afgezworen... dus jammergenoeg kan ik de facebookgroep niet zien.
Toch bedankt!

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 12 feb 2017, 17:48

Hunnybee schreef:Ik heb Facebook al een tijdje afgezworen... dus jammergenoeg kan ik de facebookgroep niet zien.
Je zou kunnen overwegen om alleen voor deelname aan de groep een Facebookaccount aan te maken en dat hoeft niet persé met je eigen naam. Is dat wat?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Februari 2017”