Heb ik uitzaaing van kanker of is het Bechterew?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Heb ik uitzaaing van kanker of is het Bechterew?

Berichtdoor Jasmijn » za 22 feb 2014, 11:16

Geacht Forum en bezoekers.Sinds 2 weken geleden is er bij mij reuma geconstateerd.Welke soort weten ze nog niet.Heb 2 jaar veel pijn gehad op diverse lichaamsdelen(kromme handen,pijn in de onderrug,voetzolen,etc).Elke dag was het weer een verassing.Soms ook pijnloze dagen ertussen. De afgelopen 2 maanden hevige pijn(stekende/zeurende pijnscheuten)bij mijn rib,rechts bij de lever.Mijn huisarts dacht dat het een gekneusde rib was en zei dat de pijn wel een paar weken kon duren.Ik dacht dan gaat het wel weer over.Het verdween ook even voor een week,maar kwam weer terug.Mijn huisarts was op vacantie en ik kreeg een vervangende arts.Deze zei ook dat de gekneusde rib weer opspeelde.Tegelijkertijd had ik ook last van mijn ogen.Kon slecht tv kijken(wazig zichtsveld).Moest daarvoor naar de opticien,maar kocht wat oogdruppels.werd iets beter. Maar nu gaat het om het volgende:3 dagen geleden kreeg ik ademhalingsproblemen.Ziekenhuis in.Echo:witte sluimeringen op de longen,stipjes op de lever,iets met de botten.Ze denken nu aan uitzaaing van kanker.gezien mijn verleden.13 jaar terug.Borst eraf.ze nemen dit meteen aan.Was ernstig.Ik denk nog steeds aan Bechterew,gezien de symptomen.Niet moe te krijgen.Ook zo vreemd.Ga nu naar het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis.Afwachten op testen,etc.Ben erg angstig.familie ook.Denken dat ik dood ga.Wie herkent dit?Reuma en mogelijkerwijs kanker tegelijkertijd!
Jasmijn

Re: Heb ik uitzaaing van kanker of is het Bechterew?

Berichtdoor Dees » za 22 feb 2014, 15:50

Hoi Jasmijn, getverdemme.... wat een stress en wat een onzekerheid. Ik wou dat ik iets geruststellends kon roepen, maar de waarheid is dat je niks anders kunt doen dan afwachten wat nader onderzoek uitwijst. Ik hoop zo ontzettend dat er een andere, geruststellende verklaring voor je is....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Re: Heb ik uitzaaing van kanker of is het Bechterew?

Berichtdoor Gast » wo 26 feb 2014, 13:20

Hallo Jasmijn

Hoop dat je intussen al wat meer weet, want dat wachten is een ramp.
Ik reageer omdat ik Bechterew heb, maar al heel lang.
2010 borstkanker geconstateerd, operatie en bestraling.

Veel last van alles en nog wat: nek, rug, heupen, schouders, knieen, voeten, ogen etc. etc
maar dus ook van ribbenkast. De ribbenkast is de laatste 2 jaar erger geworden.
Kan toeval zijn, maar ik word er nu zenuwachtiger van, als voordat ik borstkanker kreeg.
Ik kan natuurlijk niet voelen of het de Bechterew is of wat anders.
Er is 1 x een röntgenfoto gemaakt van ribben.. omdat bij onderzoek door de chirurg tijdens de controle
ik zoveel pijn had dat ze dat onmiddellijk liet doen. Niets te zien.
Ik kan dus sowieso niet voelen wat het wel of niet is.

Vraag me af waarom jij denk aan Bechterew, want er zijn zoveel soorten reuma.
Voor zover ik weet.. ben je bij Bechterew ook vaak moe en niet zoals jij zegt.. niet moe te krijgen.
En het kan heel erg wisselen qua pijn.
Ik denk maar steeds.. als het uitzaaiingen zijn.. dan heb je (lijkt mij) niet de ene keer wel pijn en de andere keer niet.
Kan per dag en zelfs per uur verschillen.
Wens je in elk geval heel veel sterkte!
Gast

Keer terug naar Februari 2014