Huidintrekking

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Ann

Huidintrekking

Bericht door Ann » wo 28 sep 2016, 07:54

Hallo, ik ben 53 jaar, en ontdekte een streepje, huidintrekking aan de bovenkant van mijn linkerborst.
De huisarts voelde niet een knobbel. Ze gaat een afspraak voor een mammografie voor mij maken.
Als ik informatie zoek over een huidintrekking, lijkt het net of dit altijd foute boel is.
Ik sluit het niet uit, maar zou graag eens willen horen of dit ook een andere oorzaak kan hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Dees
Beheerder

Re: Huidintrekking

Bericht door Dees » wo 28 sep 2016, 10:42

Hoi Ann, spannend he? Je wilt horen dat het óók iets anders kan zijn he? Dat is absoluut zo, maar de mammografie en eventueel echo moet daar meer duidelijkheid over geven. Tot die tijd kun je alleen maar afwachten en er het beste van hopen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ann

Bericht door Ann » do 29 sep 2016, 16:40

Dank voor je antwoord Dees,
Ik moet het afwachten. Inderdaad. Momenteel lukt het mij om dit naast mij neer te leggen.
Ik weet dat ik mijn kop niet in het zand moet steken. Maar ik ben niets gewend wat betreft onderzoeken en operaties. Vind het een verschrikkelijke industrie. Die over je heen walst.
Heb ook gevraagd om een vrouw en geen andere bij het onderzoek.
Mijn huisarts ging dit voor mij regelen.
Hoe doen anderen dat toch.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 30 sep 2016, 11:35

Hoi Ann,
Ik snap je gevoel heel erg. Het is ook een soort weerstand. Je wilt helemaal niet in deze medische molen zitten. Begrijpelijk ook. Zou het borstkanker zijn, dan zijn we hier om je erbij te helpen en brengen je in contact met lotgenoten of wat je dan ook maar nodig hebt.

Mijn ervaring is dat het hebben van kanker echt wende, iets dat ik me de eerste weken totáál niet voor kon stellen.

Nu eerst afwachten !!! Veel sterkte
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ann

Bericht door Ann » za 01 okt 2016, 09:02

Hallo Dees.

Ik kan woensdag terecht. In de Breast Clinic in Dordrecht.
Mischien maak ik mij veel te druk en valt het mee.
Er zijn al zoveel dappere vrouwen mij voorgegaan. Ik ben erg onder de indruk van wat ik hier lees op dit forum.
Ik heb diep respect voor wat jij hier doet.
Heel bijzonder.

Gesloten

Terug naar “September 2016”