zou een vetbult....

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

zou een vetbult....

Berichtdoor dobber » ma 25 maart 2013, 21:30

Ik had al een paar jaar een flinke vetbult op de rug vlak boven bh bandje. Niets aan de hand. Vanaf moment gebruik arimidex heb ik o.a. ontzettende last van mijn rug en ook van die bult. Vandaag weg laten halen. Mijn chirurg heeft het gedaan en zegt dan "gezien je voorgeschiedenis maken we een kweek' en over 10 dagen terug komen. Ik ben niet ongerust, maar kan het een relatie hebben met mijn borstkanker?
dobber

Re: zou een vetbult....

Berichtdoor Sanne » ma 25 maart 2013, 22:03

Hé Dobber,

Ik heb ook van die vetbulten... lipomen heten die...
Ik heb er ook een bij mijn schouderblad, die bij tijd en wijlen irriteert (stoelranden of kleding) en één onder mijn borst die nu voor afgezakte tiet speelt bij gebrek aan bovenburen...
Die hebben niks met jouw eerdere borstkanker te maken.
Borstkanker zaait niet uit naar vetcellen...

Het is standaard dat ál het weefsel wat wordt weggehaald door een PA wordt bekeken.
Dus zo raar is het niet dat het weefsel wordt onderzocht, voorgeschiedenis of niet...
Lipomen worden overigens niet kwaadaardig...

Maarre... Heb je behalve die lipomen nog meer talent voor goedaardige gezwellen?
Fibroadenomen, fibromen, poliepen, cystes, struma? Ben je groot? Met een groot hoofd?
Dan zou er - tamelijk zeldzaam, hoor, sprake kunnen zijn van een genetische afwijking.
Maar dan is dat grote hoofd (omtrek >58 cm) wel een "voorwaarde".
Groet, Sanne
Verpleegkundige en Bestuurskundige. Werkzaam als strategisch adviseur bij een zorgverzekeraar en expert op innovaties in de zorg. Kennis van zorgaanspraken in de zorgverzekering, vergoedingen en (on)mogelijkheden en daarbij kritische ervaringsdeskundige met borstkanker in 2007, 2011 en 2012.
Sanne
Beheerder

Re: zou een vetbult....

Berichtdoor dobber » di 26 maart 2013, 10:48

Dank je wel, Nou Sanne afwijkingen genoeg, maar heb een normale hoofdmaat.
dobber

Keer terug naar Maart 2013