reconstructie met implantaten, expander of de diepflapmethod

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

reconstructie met implantaten, expander of de diepflapmethod

Berichtdoor Lieke » ma 18 maart 2013, 15:16

Omdat het gebied waar de DCIS zit erg groot is, moet mijn hele borst eraf. Ik wil graag een directe reconstructie, maar twijfel nog over welke methode.
Graag zou ik andere ervaringen willen horen. Hoe voelt de borst aan, zijn er bv na langere tijd nog "bijwerkingen"/gevolgen? ben je achteraf tevreden over je keus?

Groetjes Lieke
Lieke

Re: reconstructie met implantaten, expander of de diepflapme

Berichtdoor Dees » ma 18 maart 2013, 17:54

Hoi Lieke, he wat naar dat je borst eraf moet. Goed dat je je orienteert op de reconstructiemogelijkheden. Een directe reconstructie met eigen weefsel kan niet in elk ziekenhuis. Het is logistiek nogal lastig. Je kunt wel altijd kiezen voor een expander en die in latere instantie vervangen wordt door een reconstructie met eigen weefsel. Ik kan je informatie en foto's sturen. PB met even je emailadres (helemaal uitgeschreven, want emailadressen worden automatisch vervangen).
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Maart 2013