Welke pijnstillers bij HT Letrozol naast bloedverdunners

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Welke pijnstillers bij HT Letrozol naast bloedverdunners

Berichtdoor Ylsham » vr 15 maart 2013, 13:42

Ik slik Letrozol als HT maar heb ontzettend veel pijn in spieren, botten en gewrichten. Ik heb een tijd lang 4x per dag 1000 mg paracetamol geslikt maar dit helpt niets. Ik kan vanmiddag andere pijnstillers ophalen bij de apotheek, ben alleen de naam even vergeten. Dat weet ik vanmiddag na 4 uur. Maar ik slik ook ascal (bloedverdunners) omdat ik jaren geleden een herseninfarct heb gehad. Welke pijnstillers, die afdoende helpen, zijn voor mij geschikt?
Ylsham

Re: Welke pijnstillers bij HT Letrozol naast bloedverdunners

Berichtdoor Team » vr 15 maart 2013, 15:54

Via Twitter van een apotheker:
1) Als paracetamol niet genoeg werkt ALTIJD doorgaan met het gebruik van paracetamol (omdat het weinig tot geen bijwerkingen heeft vergeleken met zwaardere pijnstillers).
2) Bij botpijn zijn NSAIDs aangewezen pijnstillers. Let op bijwerkingen op maagdarmstelsel. Eventueel een maagbeschermer gebruiken. Dat moet sowieso met Ascal. Let ook op als je nierproblemen hebt. Overleg dan met je arts om het kort te gebruiken of laaggedoseerd
3) Keuze ontstekingsremmer: Voorkeur diclofenac boven ibuprofen, omdat diclofenac iets sterker werkt EN omdat ibuprofen na 5 dagen werking van Ascal remt

Het is belangrijk om de nierfunctie te controleren en daar de gebruiksduur vanaf te laten hangen

Overleg altijd met je huisarts en met de apotheker, omdat zij inzicht hebben in de andere medicijnen die je neemt en eventuele allergie├źn.
Team

Berichtdoor Ylsham » vr 15 maart 2013, 17:47

Ik heb inmiddels Artrotec 75 voorgeschreven gekregen.....zit nu te wachten tot het gaat werken... :smile:
Ylsham

Berichtdoor Ariane » za 16 maart 2013, 12:15

Ylsham schreef:Ik heb inmiddels Artrotec 75 voorgeschreven gekregen.....zit nu te wachten tot het gaat werken... :smile:

En, werkt het?
Ariane

Berichtdoor Ylsham » zo 24 maart 2013, 12:26

Ja het werkt wel, maar geen idee of ik dit langdurig mag gebruiken, dus dat overleg ik dan 10 april wel weer met mijn oncoloog :-)
Ylsham

Berichtdoor Ariane » zo 24 maart 2013, 13:30

Fijn dat het werkt en goed dat je het gaat overleggen!
Ariane

Keer terug naar Maart 2013