tepel tatoeëren

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Paulien

tepel tatoeëren

Bericht door Paulien » do 27 dec 2012, 18:26

Hallo,

Is het mogelijk om alleen een tepel te tatoeëren zonder dat er een tepel reconstructie heeft plaatsgevonden :?:
(Dit na een amputatie met siliconen reconstructie.) :idea:

Dees
Beheerder

Re: tepel tatoeëren

Bericht door Dees » do 27 dec 2012, 18:58

Dat is zeker mogelijk. Dan krijg je een 3D tatoeage waarbij het lijkt alsof er diepte in zit.

Overigens heb je ook siliconen 'opplaktepels' van Amoena.
Afbeelding

Die schijn je gewoon op je huid te kunnen plakken. Ze zijn er in verschillende maten en kleuren. Ik heb ergens gelezen dat een paar € 23.95 kost.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Paulien

Bericht door Paulien » do 27 dec 2012, 19:04

Ha ha, dat ziet er goed uit.
Zijn er ook foto's van een getatoeëerde tepel?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 27 dec 2012, 19:13

Zeker.....

Ik had plaatjes geplakt, maar ze werden als verboden verklaard. Hier staan ze.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Paulien

Bericht door Paulien » do 27 dec 2012, 19:25

Dit brengt me nog dichter naar de keus om geen tepels meer te nemen.
Het gevoel komt toch niet terug. En die 'harde' tepels moet je altijd maar verbergen met een T-shirt bh, onder de kleding. ;)

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 27 dec 2012, 19:39

Ik heb gereconstrueerde tepels. Die zijn zeker niet hard en hoef ik onder kleding niet te verbergen. Ze geven net wat meer volume, een knopje, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je denkt, waar begin ik eigenlijk aan?
Groeten, Dees

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » vr 28 dec 2012, 09:59

Hallo Paulien,

Ik heb na een reconstructie met prothese, mijn tepel laten tatoeëren. Een reconstructie van de tepel met weefsel was bij mij niet mogelijk en de tepel is dus geheel getatoeërt. Dit is wel 4 keer herhaalt omdat mijn huid erg dun is op die plaats, maar het resultaat is bijna niet van mijn echte tepel te onderscheiden. Ik ben zelf een trouwe saunaganger en ook daar krijg ik geregeld de opmerking dat ik toch wel geluk heb gehad en ik mijn beide borsten nog heb. Het verschil is dus duideijk bijna niet te zien voor een buitenstaander. Ik ben dus erg blij met de tatoo.
Deze is trouwens gemaakt door Claudia Willems, dermatografiste in het AZM in Maastricht en het Vie Curie in Venlo www.claudiawillems.nl
Veel succes met je keuze.

Hanne

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » vr 28 dec 2012, 10:20

Hallo Paulien,

Er worden ook tepelprotheses gemaakt van een afdruk van je eigen tepel. Ik heb hier geen ervaring mee, maar dit lijkt mij ook een optie.
http://prevoomaatwerk.nl/

Gr. Hanne

Paulien

Bericht door Paulien » vr 28 dec 2012, 10:32

Dank je wel voor het mee denken.

Ik ervaar mijn tepels eigenlijk iets waar ik eerder last van heb dan gemak. Qua gevoel beleef ik het niet als extraatje op mijn seksleven. En zoals ik hierboven al schreef ik zoek altijd T-shirt bh's om zo de tepels te 'onderdrukken'. In de zomer met de bikini vind ik het ook niet mooi dat de tepel naar voren steekt. (vooral als je het koud hebt).
In de sauna heb ik geen last van mijn borsten/tepels.
Maar nu heb ik de laatste tijd veel foto's gezien van borsten zonder tepels. En dan denk ik toch dat ik ze ga missen. Daarom lijkt mij getatoeëerde tepels een hele uitkomst.

Gesloten

Terug naar “December 2012”