niet eens beginnen aan hormoontherapie

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

dobber

niet eens beginnen aan hormoontherapie

Bericht door dobber » za 15 dec 2012, 00:28

Ik ben wat depri, ik geef het toe. Vrijdag de laaste bestraling gehad en moet blij zijn. Maar ben het niet. Heb de chemo TAC kuur gedaan, amputatie en 3 weken bestralingen. En nu nog de hormoontherapie met arimidex. En ik heb er geen zin meer in. Hun (chirurg en oncoloog) hoop was gevestigd op de bestralingen dat kan ik toch beter afwachten?

Ariane

Re: niet eens beginnen aan hormoontherapie

Bericht door Ariane » za 15 dec 2012, 12:07

Dobber, waarom wil je geen hormoontherapie?

Sterkte, het is ook allemaal niet niks.....

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » za 15 dec 2012, 12:29

Hallo Dobber,

Het is ook allemaal niet niks. Logisch dat je het ff allemaal niet ziet zitten.
Ik zou jou gevoelens en twijfels ook met je huisarts en/of oncoloog bespreken.
Ik herken het en heb dit ook doorgemaakt. Als pratende kwamen we toen met een oplossing en keuzes waar iedereen zich in kon vinden.
En die voor mijhet allemaal niet meer zo zwaar maakte.

Veel sterkte,

Voor alles is een oplossing, als je het maar bij de juiste personen bespreekbaar maakt.

Hanne

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 15 dec 2012, 13:38

Lieve Dobber,
Over hormoontherapie wel of niet wil ik het niet hebben. Je weet de voordelen en je kent ook de nadelen. Volgens mij kun je altijd beginnen, want als het echt niet gaat kun je altijd stoppen.

Ik maak me wél ontzettende zorgen over je. Net klaar met bestralingen, je bent alweer begonnen met werken, er ontstaat druk vanuit je werkgever en het gaat niet goed met je. Dat kan zo niet. Er moet een plan en hulp komen, waarbij: "Hoe zorgen we dat Dobber weer een beetje blij in het leven staat?" op nummer één staat. Daar moet iemand je bij gaan helpen. Spreek erover met je behandelend arts. Er bestaat een Format Nazorgplan wat gebruikt zou kunnen worden.

Heb je een goede relatie met je huisarts? Kan die iets voor je betekenen?

Hier vind je een lijst van de Therapeutische IPSO-instellingen. Dat zijn instellingen voor Psychosociale oncologie, hulp voor mensen met/na kanker.

En ondertussen, lieve Dobber, heb jij de komende tijd één opdracht en dat is doen wat goed en fijn voor jou is. Dat is het enige dat telt....

Big hug, ik hoop zo dat je je beter gaat voelen....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

dobber

Bericht door dobber » zo 16 dec 2012, 20:34

Dank je lieve Dees,

Ik heb je reactie wel tig keer gelezen en gelezen en ook de andere berichten mbt moeheid. Met jouw opdracht probeer ik morgen mijn emoties met mijn 'casemanager' te bespreken, dinsdag met de arbo-arts en wat en hoe we (= ik) het gaan doen en het over de arbeidsdeskundige hebben, ik probeer zsm een tussenafspraak met oncoloog te maken om mijn onderbuikgevoel nog eens te bespreken.

Ik geef je een dikke knuffel terug.

Lieve groet
Ans

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 16 dec 2012, 20:54

Klinkt goed Ans....

Nou is een arbeidsdeskundige weer iemand anders dan een reintegratiecoach. Een arbeidsdeskundige maakt vaak een verslag van wat hoe het met iemand gaat en wat voor mogelijkheden er zijn binnen de huidige functie of wat voor mogelijkheden er zijn binnen het bedrijf. Ik denk dat het zelfs daar te vroeg voor is.

Een reintegratiecoach kijkt naar jou, is er voor jou en kan met jou kijken wat je nodig hebt om (op een dag) weer aan de slag te kunnen. Direct na de bestralingen aan de slag gaan, hoort niet bepaald bij een verantwoord reintegratiebeleid. Je zou veel beter als eerste stap Herstel en Balans kunnen doen.

Als je dat afgerond hebt, kun je altijd nog kijken hoe dat met werk moet. Eerst moet het met jou lichamelijk én geestelijk beter gaan. Je kunt er donder op zeggen dat je jezelf stuk gaat lopen zo....

Dat zou wel héél erg jammer zijn.....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “December 2012”