Stoppen met chemo

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

ItsHennie

Stoppen met chemo

Bericht door ItsHennie » do 13 dec 2012, 11:14

Na 3 x FEC EN 2 x Taxotere, lig ik nu voor de 3e maal in het ziekenhuis. Steeds veel last van darmen en koorts.
Dit keer ben ik afgelopen dinsdag weer opgenomen, 6 dagen na de chemo, Hoge koorts, diaree en buikkramp en totaal uitgeput. Eten lukte ook niet meer. Op de spoed bleek een urineweginfecfie, darminfectie en veel te lage waarde witte bloedlichaampjes ondanks de Neulasta. Ik besef me nu pas na 2 dagen dat ik in het ziekenhuis lig, alles is compleet aan mij voorbij gegaan en heb alleen maar geslapen. Ik kijk met angst en beven naar de 6e en laatste Taxotere kuur. Nu geeft de oncoloog aan dat we maar moeten overwegen die laatste niet meer door te laten gaan. 6 x is een kansberekening en er zitten er nu 5 in. Krijg ook nog hormoonbehandeling hierna.
Meer lotgenoten die voortijdig zijn gestopt met chemo omdat het lichaam het niet meer aankon?

Dees
Beheerder

Re: Stoppen met chemo

Bericht door Dees » do 13 dec 2012, 17:09

Hoi ItsHennie, jeetje zeg, wat een ongelooflijke pech. De chemo die je krijgt blijft een preventieve behandeling. Het kan nooit de bedoeling zijn dat je gesloopt wordt door een behandeling die preventief is. Je krijgt straks ook nog hormoontherapie toch?

Veel sterkte met het herstel !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hanne1961

Bericht door Hanne1961 » vr 14 dec 2012, 09:01

Hallo Hennie,

Ik ben ook moeten stoppen met mijn ACTH kuren. ik had er drie AC gehad en de eerste van de TH veroorzaakte enorme pijn en verbrandingen van zenuwen en huid. Ik had geen gevoel meer in mijn huid en gezicht. Ook de enorme pijn in mijn benen en voeten beperkte mij in mijn mobiliteit. Ik kreeg mijn chemo vooraf aan de operatie (neo-adjuvant) en de MRI heeft toen uitgewezen dat mijn chemokuren z'n werk had gedaan. Mn okselklieren waren schoon en de grootste tumor was verdwenen.
Helaas was mijn oncologe niet bereid om te stoppen, maar bij een consult bij haar collega werd na een snel MDO besloten voor kwaliteit van leven te gaan. Ik moest toch na de behandelingen ook nog verder kunnen met mijn leven. De Herceptin heb ik toen wel nog een jaar gekregen, maar met de Docetaxel is direct gestopt.
Het mag niet zo zijn dat je na de behandelingen fisiek blijvend beperkt blijft. Helaas is de pijn wel gebleven en slik ik daar medicatie voor, maar fisiek ben ik er weer helemaal bovenop.
Ik hoop in goed overleg met je oncoloog een beslissing die goed is voor jou kunt nemen.

Gr. Hanne

hans

Bericht door hans » vr 21 dec 2012, 09:53

Beste,
mijn vrouw heeft ongeveer hetzelfde probleem gehad.
Bij FEC 2* in qarantaine gezeten (infecties, diaree, verzwakking, antibiotica-kuren gekregen,...)
De derde FEC heeft redelijk gegaan.
De oncoloog zij dat taxotaire niet in 1 shot hoeft maar 3 weken 1/3 ook hetzelfde resultaat heeft en de bijwerkingen veel kleinr zijn.
Zij weigeren wel om niet de volledige kuur te geven. In hun optiek: alle beetjes helpen.

Misschien iets dat kan helpen ?

Gesloten

Terug naar “December 2012”