nagels

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

veertje

nagels

Bericht door veertje » vr 30 nov 2012, 19:39

Ik heb een tijdje terug deze vraag hier gesteld maar waar geen antwoord op gekomen is:

Door de chemo's (laatste 7 maanden geleden) had ik diverse afgebrokkelde nagels. Nu was dit weer helemaal uitgegroeid en had ik dus weer hele nieuwe (vernieuwde) nagels.
Vorige week kreeg ik verschrikkelijke pijn weer in 1 van mijn vingertoppen. Nu is deze nagel weer geheel (tot in de matrix) losgelaten van het nagelbed. Hoe kan het dat dit proces weer opnieuw plaatsvindt? De chemo is toch al lang uit mijn lichaam? Ik heb dit inmiddels bij 2 nagels en zou graag een verklaring hiervoor willen weten (ben wat nieuwsgierig aangelegd).

Aaanvullend op deze vraag:
Ik heb later ook nog aangetaste teennagels gekregen, waarbij in 1 teen een inwendige bloeding bij ontstond.
Inmiddels zijn mijn nagels 2x voor PA opgestuurd omdat het heel erg op schimmelnagels lijkt. Uit het PA verslag blijkt dat dit geen schimmelnagels oid zijn, maar dat het dus van binnenuit is ontstaan.
Ik heb mijn oncoloog wederom gevraagd wat er nu aan de hand kan zijn en heb het antwoord gekregen dat hij denkt dat oedeemvorming onder de nagels de oorzaak is. Hij vertelde dat dit vroeger wel vaker gebeurde als men geen dexamethason kreeg bij de taxotere.

Stel ik toch weer de vraag: kan dit wel na zoveel maanden na toediening laatste chemo? En gebeurt dit echt zo weinig? Mijn oncoloog gaf aan dat in zijn 15 jarige carriere dit voor hem de 1e keer was dat hij dit zag.

Terug naar “November 2012”