Lucrin gebruik en menstruatie klachten

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Gast

Lucrin gebruik en menstruatie klachten

Bericht door Gast » ma 24 sep 2012, 16:05

Hallo, al een langere tijd heb ik last van zeurende pijn in de onderbuik en ook wat gekleurde afscheiding. ( En Soms een druppeltje bloed)
Dit komt en verdwijnt weer na een week of twee.
Het voelt alsof ik ongesteld moet worden.
Maar nu kom t....ik gebruik al 4 en een half jaar lucrin en tamoxifen.
Kun je dan toch menstruatieachtige klachten hebben?
T is ongeveer een jaar geleden begonnen.

Gebruikersavatar
Dees
Beheerder
Berichten: 4750
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 08:27

Re: Lucrin gebruik en menstruatie klachten

Bericht door Dees » ma 24 sep 2012, 19:23

Beste Gast, het lijkt me in elk geval reden om er naar te laten kijken. Ik stuur je vraag door naar onze gynaecoloog.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gebruikersavatar
cordekroon
Berichten: 38
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 20:40
Locatie: Leiden

Re: Lucrin gebruik en menstruatie klachten

Bericht door cordekroon » wo 26 sep 2012, 22:01

Beste Gast,

Kan het alleen maar eens zijn met de reactie van Dees: daar moet je naar laten kijken. Mijn advies zou zijn tenminste een uitstrijkje te laten maken een gynaecologische echo. Dat kan de huisarts (laten) doen maar je kunt ook een verwijzing vragen naar een gynaecoloog.

Waar het om gaat is dat met name Tamoxifen een paradoxaal effect kan hebben op het baarmoederslijmvlies waarddor het in plaats van heel dun (wat je zou verwachten bij het gebruik van een medicijn dat de oestrogeen receptor blokkeert zoals Tamoxifen doet, een anti-oestrogeen zeg maar) juist verdikt raakt doordat er baarmoederpoliepen ontstaan. En die kunnen een goede verklaring zijn voor je klachten. Een alternatieve verklaring is de atrofie van het slijmvlies van de vagina (dat is dat het slijmvlies van de vagina heel dun wordt). Dat is lastig te behandelen maar dat zou bijvoorbeeld een argument kunnen zijn om nah 4en half jaar hormoontherapie te besluiten te stoppen; ik neem aan dat het advies was 5 jaar hormoontherapie te gebruiken.

Kun je hiermee uit de voeten?
Cor de Kroon
Gynaecologisch Oncoloog

Wie is wie?

Gast

Re: Lucrin gebruik en menstruatie klachten

Bericht door Gast » do 27 sep 2012, 06:45

Ik ben al een tijd aan t (rommelen).2xuitstrijkje gehad en 2x iets afwijkend (pap 2). Bij de echo zag de assistent een rommelig verdikt baarmoederslijmvlies en bij de hysterosopie bleek het slijmvlies inderdaad atrofisch te zijn. ( 2 totaal verschillende bevindingen ) Over stoppen met de hormonen is niet gesproken en mijn klachten bleven vaag. Ik ben zo naar huis gestuurd en nu een jaartje later heb ik nog steeds die zeurende menstruatie achtige klachten.....
Misschien dan toch maar eens een nieuwe afspraak maken.
Ik denk steeds dat mijn lijf "vecht" tegen die hormonen en dat er een menstruatie kan gaan doorbreken (zo voelt t) maar nu begrijp ik dat dat niet het geval is.

Bedankt voor uw antwoord.

Gebruikersavatar
Dees
Beheerder
Berichten: 4750
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 08:27

Re: Lucrin gebruik en menstruatie klachten

Bericht door Dees » do 27 sep 2012, 20:42

Gast schreef:Misschien dan toch maar eens een nieuwe afspraak maken.
Ik kan je natuurlijk niet dwingen, maar ik hoop héél erg dat je een afspraak gaat maken. Soms kun je beter het zekere voor het onzekere nemen....

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “September 2012”