Controles.

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Re: Controles.

Berichtdoor Dees » ma 30 jul 2012, 09:10

Kittekat, het is moeilijk te zien dwars door het scherm wat voor iemand jij bent.

Naar aanleidig van wat je schrijft, ben ik inderdaad wel benieuwd wat je denkt dat het weten je eventueel gaat brengen. Einde aan de onzekerheid? Weer vertrouwen? Wat brengt dat je dan?

Jij weet met jouw verleden nog beter dan wie dan ook dat je leven morgen afgelopen kan zijn. Niemand weerhoudt je ervan om deze fase in te gaan met de gedachte dat je er binnenkort niet meer bent. Als dat helpt bij keuzes maken en intenser leven, dan is dat een cadeau en wie weet word je er 90 mee.

Ik kan je alleen afraden om dat te doen op de manier waarop ik dat gedaan heb, tanden op elkaar en doorbuffelen en alles op alles om het voor mijn man en kind zo goed mogelijk te organiseren. Na 3 jaar was ik namelijk niet dood en kon ik gewoonweg niet meer. Ik had mezelf totaal uitgeput. Ik had al mijn reserves opgebruikt. Die 'overlevingsstand' was blijkbaar nuttig hoor, maar het was beter geweest als ik af en toe stil was gaan staan en me af had gevraagd of ik het leven zo nog wel leuk vond en kon volhouden.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Kittekat » di 31 jul 2012, 06:54

Dees,

Wat je me nu vraagt is hoogstwaarschijnlijk de kern van mijn angst, ik ben al die jaren het eiland geweest waar het hele gezin op dreef, de tweede naam van mijn man is struisvogel en zijn derde sneeuwschuiver en nu nu de chemomist wegtrekt, gaat hij en tot mijn stomme verbazing de hulpverlening ook, er vanuit dat ik ga puinruimen.
Het enige wat ik zeker weet is dat ik dat niet wil!
Dus eigenlijk voel ik me wel weerhouden om met deze fase van mijn leven om te gaan, zoals ik denk dat goed voor me zou zijn.
Kittekat

Berichtdoor Dees » di 31 jul 2012, 08:25

Je omgeving kán er wel aan wennen hoor, aan de nieuwe Kittekat, die heeft besloten dat sommige dingen tot het verleden behoren en niet meer bij de toekomst. Het kost wat geknars, maar uiteindelijk wennen zij er wel aan, en jij ook. Als het zo helder voor je is, wat jij níet wilt, dan hoop ik dat je dat vast kunt houden en er je leven mee in gaat richten.

(het is zo veel gemakkelijker om dat tegen iemand anders te zeggen dan om het zelf te doen...... Als ik het zo tegen jou zeg, hoop ik dat ik het voor mezelf ook weer even opfris.... 'Je eigen beste vriendin zijn' zei iemand ooit en dat is wél de kern.....)

Take care...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Sanne » di 31 jul 2012, 16:22

Kittekat schreef:Het enige wat ik zeker weet is dat ik dat niet wil!
Dus eigenlijk voel ik me wel weerhouden om met deze fase van mijn leven om te gaan, zoals ik denk dat goed voor me zou zijn.

Dat je zó duidelijk weet wat je wilt en daarbij ook nog je hoofd en gevoel samen kunt brengen, is geweldig!
Koester dat evenwicht; sommigen moeten daar véél langer naar zoeken.
Eigenlijk weet je dus wel wat je pad is, maar laat je je daar (nog) van af brengen.
Als het je lukt om dicht bij jezelf (hoofd én buik) te blijven, dan durf ik er wel op te vertrouwen dat het je met wat vallen en opstaan, gaat lukken...
Als je door dit uit te leggen, je omgeving aan kunt haken dan kunnen ze met je mee op dit pad, soms niet.
Het is eng om andere keuzes te maken, maar meid, als ík zo zeker was van mijn gevoel als jij...
Gebruik die besluitvaardigheid om de nieuwe kittekat te worden... ik geloof dat ik het een leuk mens vind... ;)
Groet, Sanne
Verpleegkundige en Bestuurskundige. Werkzaam als strategisch adviseur bij een zorgverzekeraar en expert op innovaties in de zorg. Kennis van zorgaanspraken in de zorgverzekering, vergoedingen en (on)mogelijkheden en daarbij kritische ervaringsdeskundige met borstkanker in 2007, 2011 en 2012.
Sanne
Beheerder

Vorige

Keer terug naar Juli 2012