Borst preventief verwijderen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Dreetje

Borst preventief verwijderen

Bericht door Dreetje » wo 27 jun 2012, 15:12

Ik heb de beslissing genomen, mn andere borst wordt preventief verwijderd. Waarschijnlijk gaat het al in augustus gebeuren. Bij mijn geamputeerde borst is eerst een expander geplaatst en later een prothese, nu wordt bij mn andere borst het weefsel verwijderd behoudt van tepel en direct prothese geplaatst.
Hebben anderen dit ook gehad en hoe is het gegaan. Hoe ziet en voelt zo een borst aan ik denk toch anders als die geamputeerde want nu wordt mn eigen huid gebruikt en hoeft niet opgerekt te worden. Ik denk dat je geen gevoel meer hebt in de tepel ben ik vergeten te vragen. En hoe zit het met de verzekering daar heb ik niets over gehoord.
Hoop dat iemand wat meer weet. Thnx

Hanne1961

Re: Borst preventief verwijderen

Bericht door Hanne1961 » wo 27 jun 2012, 16:05

Hallo Dreetje,

Mijn borst is niet preventief verwijdert, maar ik heb wel bij mn amputatie een directe reconstructie gehad. De huid hoefde daarbij ook niet opgerekt te worden, maar wel de borstspier waaronder de prothese geplaatst zou worden. Gevoel heb ik bij aanraking in de borst niet meer, wel langs de randen. Ik heb soms wel het idee dat ik mijn tepel nog voel, maar dat is een soort fantoomgevoel.

Ik wens je veel sterkte.
Hanne1961

Dees
Beheerder

Re: Borst preventief verwijderen

Bericht door Dees » wo 27 jun 2012, 18:22

Ik heb geen ervaring met een expander of prothese. Ik heb wel een huidsparende preventieve reconstructie gehad met eigen weefsel. Op sommige plekjes zit nog een beetje gevoel, maar het is toch anders dan het was. Gaan ze je tepel laten zitten?

Ik denk dat je verzekering het gewoon gaat vergoeden, maar ik zal Sanne even vragen. Zij is de verzekeringsexpert.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juni 2012”