Goede ervaring met UZ Gent

annabel

Goede ervaring met UZ Gent

Bericht door annabel » vr 11 jan 2013, 21:43

De laatste tijd hoor en lees ik steeds vaker over vrouwen die voor hun borstreconstructie persé naar Hamdi willen gaan. Ik wil daar graag een alternatief voor geven in de vorm van dr. Roche in UZ Gent. Mijn ervaringen met haar zijn echt erg positief, met name omdat ze zoveel oog voor detail heeft. Zoals bij meerdere plastische chirurgen is communicatie niet haar sterkste kant, maar ze heeft bij mij borsten gemaakt waar ik trots op ben.

Ik heb een dubbelzijdige amputatie met directe reconstructie dmv diepflap gehad. Omdat ik hele fijne bloedvaten heb, was die operatie behoorlijk gecompliceerd en heeft ze vier verschillende methodes moeten gebruiken voordat ze de reconstructie van mijn linkerborst gedaan kreeg. Ze was ook daarna uitermate betrokken, belde de avond van de operatie nog om 23.00 uur naar de pacu om te vragen hoe het met me was en de ochtend erna om 7 uur weer. De verpleegkundigen lopen allemaal, zonder uitzondering, weg met haar en zijn erg onder de indruk van haar kennis en kunde.

Twee dagen na de diepflap scheurde er bij mij een bloedvat ik de andere borst omdat ik een verkeerde beweging had gemaakt. Een spoedoperatie volgde en het litteken wat ik daar aan over hield genas niet goed. Ook mijn buiklitteken genas slecht. Dr. Roche kende manieren om de wond mooi op te laten drogen en bleef me moed inpraten tijdens het proces. Ik mocht haar ieder moment mailen met vragen en ze antwoordde altijd snel.

Bij operatie drie, de symmetrisatie van de borsten heeft ze besloten (OP eigen initatief) de littekens opnieuw te reconstrueren met als resultaat dat ik nu dunne lijntjes heb, waar het eerst nog dikke strepen waren. Ze heeft me behoorlijk geliposucked om lipofilling toe te kunnen passen, maar tegelijkertijd de vormen die ik heb wat meer in balans te brengen. Ze heeft toen tepel 1 gereconstrueerd en bij de andere borst eerst het litteken mooiere gemaakt.

Bij operatie vier is de andere tepel geplaatst, heeft ze nogmaals het buiklitteken bijgewerkt, nog een keer geliposucked en gelipofilled, een randje bij de al gereconstrueerde tepel bijgewerkt.

Hoewel ze niet alles wat ze doet vooraf bespreekt, merk ik iedere keer dat ze tijdens operaties echt heel goed kijkt naar wat nodig is en dat gewoon doet. Ik ben al met al echt heel blij dat ik juist bij haar terecht ben gekomen. Mijn borsten zijn bijna klaar, morgen ga ik voor controle en dan kan ik de tatoeages gaan plannen. Als die klaar zijn zal ik de foto's hier plaatsen. Hoop dat jullie wat aan mijn verhaal hebben. Voor mij heeft het enige nadeel gezeten in de reisafstand, met name de lange terugreis na de operaties vond ik hel vervelend, maar ik zou zo weer voor haar kiezen. Overigens hoor ik ook hele goede verhalen over Blondeel in Gent.

Laatst omhoog gehaald door Anonymous op vr 11 jan 2013, 21:43.

Terug naar “Voor alles wat nergens anders onder past”