ontevreden over reconstructie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

ontevreden over reconstructie

Berichtdoor gixxergirl » do 31 mei 2012, 11:16

Reconstructievraagje: ik heb voor de siliconenprotheses gekozen omdat die operatie minder ingrijpend was.
Zelf had ik een D-cup, ik heb er een B-cup voor teruggekregen omdat mijn borstkas niet breed genoeg was voor grotere protheses. Nu merk ik dat ik eigenlijk erg teleurgesteld ben over het resultaat. Omdat ik ook nog eens flink was aangekomen tijdens de chemo's (de laatste 5 kilo zijn er nog steeds niet af) is mijn lichaam veranderd van een prachtige zandloper naar een uitgezakte appel en het kost me moeite daaraan te wennen. Ook mijn tepelreconstructie valt tegen, ze zijn zo plat dat ik voor mijn gevoel net zo goed de operatie had kunnen overslaan en voor een "3D-tattoo" had kunnen kiezen...
Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat ik vreselijk mazzel heb dat ik er überhaupt nog ben en ik ben ook heel blij dat ik een reconstructie aangeboden heb gekregen en dat er tenminste nog íets vorm geeft onder mijn kleding, maar als ik foto's van andere reconstructies zie ga ik toch twijfelen... Heb ik wel het beste advies gehad dat ik zou kunnen krijgen?
gixxergirl

Re: ontevreden over reconstructie

Berichtdoor Dees » do 31 mei 2012, 11:42

Hoi Gixxergirl, het heeft weinig zin om spijt te hebben, gedane zaken nemen geen keer.

De vraag is wel of je accepteert dat het is zoals het nu is.

Ik voel in je opmerking
gixxergirl schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat ik vreselijk mazzel heb dat ik er überhaupt nog ben
iets dat mensen om je heen blijkbaar zeggen, dat je nu maar gewoon tevreden moet zijn.

Ik vind dat absolute onzin. Jij bepaalt zelf wanneer je tevreden bent. Plastische chirurgen kunnen heel vaak nog een beter resultaat bereiken. Jij bepaalt zelf wanneer je het goed genoeg vindt of wanneer je geen zin meer hebt in operaties. Verder is geld ook een aspect, want je moet je zorgverzekeraar wel kunnen overtuigen om het vergoed te krijgen of je moet het uit eigen zak betalen.

Er is nog vanalles mogelijk. Na een reconstructie met siliconenprotheses kun je ook nog kiezen voor een reconstructie met eigen weefsel. Het kan allemaal. Of het slim is, of je er zin in heb en of het betaalbaar is, dat bepaal jij in overleg met een plastisch chirurg. Het kan slim zijn om eens te overleggen en het kan ook slim zijn om hetzelfde nog eens aan een andere plastisch chirurg voor te leggen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Mei 2012