Vraag nav tekening in medisch dossier

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Vraag nav tekening in medisch dossier

Berichtdoor Mamacash » za 12 mei 2012, 12:08

Afgelopen week heb ik mijn medisch dossier opgevraagd. Daarin vond ik een tekening gemaakt door mijn behandelend arts nav mijn 1e bezoek bij hem. Dit bezoek was gepland nav mijn mammo, een echo en een biopt. Uit mijn onderzoeken bleek dat ik 1 tumor had in de rechterborst. Kijkend naar de bijgevoegde foto vraag ik me echter af wat ik nu zie? De tekening heeft als 'onderwerp' Tumorlokalisaties intekenen. Interpreteer ik dingen/teksten verkeerd? Ik zie geen spoken in de kast hoor maar vind het wel een vreemde tekening........Als dit een tekening is van /voor tumorlokalisaties........dan zie ik toch twee tumoren??????
Bijlagen
Scan 8.jpeg
Scan 8.jpeg (24.72 KiB) 4437 keer bekeken
Mamacash

Re: Vraag nav tekening in medisch dossier

Berichtdoor Team » za 12 mei 2012, 12:22

Ik zie aan twee kanten een markering ingetekend. De ene was dus echt een tumor. De andere? Geen idee. Hebben ze er ooit nader naar gekeken? Het kan natuurlijk best een 'verdacht' plekje zijn geweest, maar dat het bij nader onderzoek toch niks was. Ik kan me goed voorstellen dat jij wel wilt weten hoe dat nou zit.
Team

Berichtdoor Mamacash » ma 14 mei 2012, 09:02

Vanochtend antwoord gekregen van mamma-verpleegkundige: Een - teken staat voor het feit dat hij geen afwijkingen heeft gevoeld. In dit geval geldt dit voor beide borsten. Indien een afwijking wordt gevoeld staat er een + op de tekening.
Mamacash

Berichtdoor Team » ma 14 mei 2012, 12:53

Mamacash, betekent dat dus dat hij aan beide kanten géén afwijkingen heeft gevoeld terwijl er wel borstkanker zat?
Team

Berichtdoor Mamacash » di 15 mei 2012, 07:37

Hoi Dees, op de plekken waar de chirurg mij bevoeld heeft kon hij inderdaad geen dingen voelen die er niet horen. Mijn tumor was ook niet te vinden door de chirurg, daarvoor was hij nog te klein en lag mogelijk wat dieper (2,5 cm) Wat de tekening laat zien is waar de chirurg mij dus heeft bevoeld (de mammo en echofoto's had hij al gezien dus hij wist waar er een tumor zat) In die gebieden was dus niets te voelen, vandaar de mintekens.
Mamacash

Keer terug naar Mei 2012