Ik ben mei 2011 borstsparend geopereerd, ben daarna 21 x bestraald, heb vervolgens 16 chemokuren ondergaan. In het begin geen probleem met de geopereerde borst, heb de controle-afspraak met de radiotherapeute zelfs afgezegd. Zo oktober, november begon de borst pijnlijk te worden. Vp's raadden me aan een oedeemtherapeut te zoeken, eigenwijs, niet gedaan. Na beëindigen behandelingen werd de pijn heftiger, in 1e instantie vooral aan de ribben. Fysiotherapeute/oedeemtherapeute heeft de pijn in de ribben vrijwel weg kunnen krijgen (oorzaak ws. o.a. oedeem). Inmiddels heb ik echter erge last van zeer pijnlijke steken in de borst, alsof er gloeiende breinaalden in gestoken worden. Ik word er moedeloos van. Het is erg pijnlijk en ik weet niet wie ik moet benaderen om dit probleem mee te bespreken. De NP? De chiriurge (zij zei me bij de controle enkele weken geleden: "Ja, bestralingsschade, dat kan nog wel erger worden, of zo blijven, en dat kan de rest van je leven duren als je pech hebt"). Het is werkelijk zó erg dat ik soms denk: "Had ik maar gekozen voor een amputatie".
Borst is ook niet fraai, plooien, deuken....
Mijn vraag hier is: wie kan ik het beste benaderen om over dit probleem te praten?