Weer beginnen met tamoxifen vanwege pijn borst

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Matcha

Weer beginnen met tamoxifen vanwege pijn borst

Bericht door Matcha » do 19 sep 2019, 15:58

Hoi Dees,

Ik ben 3,5 maand geleden gestopt met tamoxifen omdat dat mocht van de oncoloog nadat ik het 5 jaar geslikt heb, ongeveer een maand daarna kreeg ik erg veel last van de borst die ik nog heb dit hing samen met mijn cyclus en was 2,5 week per maand heel erg aanwezig. Ik kon geen bh verdragen en werd snachts vaak wakker van de pijn. Ik dacht toen dat zal er wel bij horen, mijn lichaam moet misschien wennen aan het stoppen met de tamoxifen.
Ik heb dit na 3 maanden besproken met de oncoloog, en die kwam het niet bekend voor dat dat een effect zou zijn van het stoppen met de tamoxifen en dat het na een tijdje minder zou worden. Hij wist geen oplossing daarvoor behalve weer beginnen met tamoxifen omdat ik niet kunstmatig de overgang in wil. Dus dat heb ik toen gedaan, en heb nu weer geen last van mijn borst.

Nu was ik laatst bij mijn huisarts en die vond het een nogal drastische oplossing om een heftig medicijn met ook schadelijke bijwerkingen te slikken voor pijn in mijn borst en volgens haar zijn pijnstillers een betere oplossing en ze is van mening dat het toch een kwestie van wennen is voor mijn lichaam en dat het waarschijnlijk wel beter zal worden.

Sorry voor het lange verhaal maar ik zou graag weten of jij hier iets meer over weet of dat iemand anders hier ervaring mee heeft. Want ik vind het heel moeilijk om een keuze te maken terwijl 2 artsen hier anders over denken.

Bedankt alvast, groetjes

Dees
Beheerder

Re: Weer beginnen met tamoxifen vanwege pijn borst

Bericht door Dees » ma 23 sep 2019, 18:15

Beste Matcha, wat een angstig en merkwaardige ervaring zeg. Hoe verklaarde je oncoloog die pijn op de borst dan? Ik snap je huisarts ook wel, maar zoveel pijn, waarvan je de oorzaak niet kent, en dan pijnstillers slikken, dat vind ik ook nogal wat. Ik kan het totaal niet plaatsen. Kan het angst zijn, omdat je je beschermd voelde door tamoxifen? Kan er iets met je hart zijn?

Is het erg om door te gaan met tamoxifen? Nouja, dat is nou ook niet direct een ramp. Zou je het ook hebben als je 10 mg ipv 20 mg slikt? Zou je zo langzaam af kunnen bouwen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Kitty

Re: Weer beginnen met tamoxifen vanwege pijn borst

Bericht door Kitty » di 24 sep 2019, 19:19

Hoi, ik heb ook meer pijn de twee weken na de eisprong.
Je cyclus komt weer op gang en je hormonen zijn ws nog in de war.
Wat bij mij wel helpt is massage bij de fysio van de borst.
Ik zou het wat tijd geven! Pijn is geen aanleiding voor verdenking dat er iets mis is toch?
Groetjes Kitty

Gesloten

Terug naar “September 2019”