Geen chemo of hormoon therapie wel amputatie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

peep

Geen chemo of hormoon therapie wel amputatie

Bericht door peep » zo 11 aug 2019, 07:49

Goedemorgen,
In 2012 heb ik voor de eerste keer borstkanker gekregen. De behandeling was een borstbesparende operatie en bestralingen. Van hormoontherapie is toen afgezien. In 2018 was de Bk helaas weer terug en is mijn borst geamputeerd. Ik heb verder toen geen behandeling gehad met chemo of hormonen. In eerste instantie was ik daar opgelucht over, maar nu, een jaar later, begint de twijfel toch toe te slaan. Had ik niet toch behandeld moeten worden? Ik ben vorig jaar rond de zomer nog wel naar een oncoloog geweest. Die heeft me toen verzekerd dat het met deze tumor echt niet nodig was. Ik wil niet overhehandeld worden, maar ik twijfel toch. Wat vinden jullie ervan? Moet ik terug met deze vraag? Het gaat om een graad 1 tumor, oestrogeen positief en progesteron positief. Beide keren.

Dees
Beheerder

Re: Geen chemo of hormoon therapie wel amputatie

Bericht door Dees » zo 11 aug 2019, 21:10

Hoi Peep, ik kan je vragen niet precies beantwoorden, maar ik begrijp ze helemaal. Dat de borstkanker na 6 jaar terugkwam (of was het een nieuwe tumor?) is toch opmerkelijk. Hoe oud ben je? Is er erfelijkheidsonderzoek gedaan? Heb je een verslag van de patholoog?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

peep

Bericht door peep » ma 12 aug 2019, 15:45

Dag Dees, dank voor je antwoord. Ik weet eigenlijk niet of het een nieuwe tumor was. Ik ben nu 55. Er is geen erfelijkheidsonderzoek gedaan. Ik heb idd een verslag van de patholoog. Zou daar iets in staan wat kan helpen mijn vraag te beantwoorden?
Hartelijke groet,

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 12 aug 2019, 18:54

Hoi Peep, je komt zeker in aanmerking voor erfelijkheidsonderzoek. Je kreeg twee keer borstkanker, waarvan de eerste keer toen je jonger dan 50 was.
Afbeelding

Als je wilt kan ik mbt je pathologisch rapport meekijken. Kun je hem mailen naar info@borstkankervragen.nl?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag HIER”