Foutmarge Petscan?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

K84

Foutmarge Petscan?

Bericht door K84 » wo 12 dec 2018, 22:34

Hoi,

ik heb deze week na 9 kuren Femara met Palbociclib een controlescan gehad. De uitslag van de scan was echter niet helemaal wat ik gehoopt had.
Van de uitzaaiingen geen enkel spoor meer (zaten vooral in axiale skelet, lymfeklieren en lever), bloedwaarden allemaal tiptop (tumormarker was bij diagnose indertijd al geen waardemeter, in bloed was nooit spoor van kanker te zien). Botten lijken zich te herstellen.
Maar de borsttumor zelf leek op de petscan terug meer activiteit te vertonen (was op voorbije scans minimaal actief en heel erg klein geworden) Was niet gegroeid, maar lichtte wel meer op. Een echo moeten laten nemen en een maandje verder met de huidige kuur, over een maandje opnieuw een echo om te zien of hij ook effectief groeit. Turmor is momenteel max. 1,3 cm op 0,8.

Dokter staat beetje voor een raadsel, is een atypisch beeld volgens hem. Kon het ook niet echt verklaren....maakte wel de opmerking dat een hogere bloedsuikerspiegel dit misschien zou kunnen veroorzaken en er sprake zou kunnen zijn van een vertekend beeld. Ik was pas om 13u in de namiddag aan de beurt voor de petscan en had 's morgens om 7u nog ontbeten (de dame aan de telefoon zei nuchter vanaf 7u) - hij vond dit wel frappant, want hij verstond onder nuchter hoogstens een glas water...

Kan deze redenering een mogelijke uitleg zijn? Of is het kankerbeest terug aan het ontwaken?

Dees
Beheerder

Re: Foutmarge Petscan?

Bericht door Dees » do 13 dec 2018, 19:19

Hoi K84, he getsie..... Ik heb echt géén idee. Ik heb het nog nooit gehoord. Eigenlijk zou je deze vraag aan de firma Pfizer eens moeten vragen. Geen idee of ze bereid zijn met je mee te denken hoor.

Is het plan dat ze je niet gaan opereren?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

K84

Re: Foutmarge Petscan?

Bericht door K84 » do 13 dec 2018, 20:30

Hoi Dees,

ik heb na maanden eindelijk de muur van de artsen weten doorbreken en heb over 10 dagen een afspraak met een borstchirurg versierd(Halleluja!!). Hopelijk gaat hij ook mee in mijn verhaal. Mijn plan is en blijft operatie en ik zal daar niet van af wijken.
De oncoloog gaat eindelijk mee in mijn smeekbede maar wil graag eerst volgende maand nog afwachten. Als de tumor in de borst effectief gegroeid is, moeten we het geweer misschien van schouder veranderen, zei hij. Dan is de Palbociclib misschien niet meer doeltreffend. Daar was ik toch even niet goed van, het medicijn werd net zo bejubeld omdat het veel extra tijd kon geven...en bij mij maar 10 kuren dan, terwijl ik het wel goed blijf verdragen... Ik weet gewoon niet goed wat ik momenteel moet denken, maar de angst is groot.

Maar hij wou zeker niet op de feiten vooruitlopen. Wat betreft de operatie zei hij dat er in principe niet geopereerd wordt in mijn situatie...maar dat regels er zijn om uitzonderingen op te maken. Dus even dat gesprek met de borstchirurg afwachten.

Ik ga eens zoeken hoe ik met Pfizer in contact kan komen.

Bedankt voor je reactie.

Gesloten

Terug naar “December 2018”