Calcichew

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

alieba

Calcichew

Bericht door alieba » do 24 mei 2018, 17:53

Dag Dees.
Sinds eind december slik ik anastrozol en moet daarbij calcichew d3 nemen.
De anastrozol gaat wel (wel ‘s nachts last van de gewrichten...), maar ik heb moeite met de calcichew: ik vind ze smerig en slik ze in een keer door zonder kauwen, en er zitten me te veel hulpstoffen in die ik liever niet binnen krijg. Ik heb ook de indruk dat ze enige vochtophoping veroorzaken, maar dat zou ook de anastrozol kunnen zijn. Eigenlijk wil ik het liefst mijn botten onderhouden met gezond voedsel en eventueel een vitamine D pilletje erbij. Mijn dexa scan gaf positieve waarden: Z score 1.7 gemiddeld en T score 0.2 (ruggenwervel).
Wat denk jij? Kan ik zonder calcium? Of is halveren van de dosis een optie? Misschien is er een alternatief zonder zoetstoffen e.d.?

Dees
Beheerder

Re: Calcichew

Bericht door Dees » vr 25 mei 2018, 13:54

Hoi Alieba, dat lijkt mij wel ja. Neem je toch gewoon extra kaasblokjes bij de borrel !! Wandelen, stampen, dat maakt je botten ook stevig.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2018”