Tamoxifen en Zoladex of Lucrin

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Drietje

Tamoxifen en Zoladex of Lucrin

Bericht door Drietje » ma 21 mei 2018, 08:08

Dag Dees,

Jij gaf als reactie bij een bericht "Bij premenopausale vrouwen is in principe tamoxifen hét advies en dan vaak gecombineerd met Zoladex of Lucrin om de eierstokken plat te leggen".

Net voordat ik (52 jaar) begin maart met Tamixofen begon was de bloedwaarde van de oestrogenen 25. Begin mei was die waarde 47. Ik heb geen enkele bijwerking en ben nog gewoon regelmatig ongesteld. Over ruim twee maanden is er weer een bloedonderzoek.

In het ziekenhuis geven ze aan dat door Tamoxifen toch ook het oestrogeengehalte in het bloed zou moeten gaan dalen. Hun beleid is om het één jaar aan te kijken. Andere ziekenhuizen geven volgens mijn ziekenhuis ook na dat jaar geen extra behandeling. Mijn ziekenhuis wel: blijft de oestrogeenwaarde te hoog, dan willen ze over een jaar beginnen met injecties (geen idee wat precies, daar heb ik me nog niet in verdiept).

Door jouw reactie hierboven begrijp ik dat er toch andere adviezen zijn. Zelf zou ik geloof ik graag direct beginnen met 'iets' aanvullends aangezien mijn oestrogeenwaarde zo hoog is en ik geen enkele bijwerking heb (en Tamixofen (dus) mogelijk niet werkt, hoewel ik weet dat niet persé zo hoeft te zijn).

Kun jij hier iets over zeggen? Zal ik vragen om aanvullende behandeling?

Vast dank voor je reactie, erg fijn om hier mijn vragen te kunnen stellen!

Dees
Beheerder

Re: Tamoxifen en Zoladex of Lucrin

Bericht door Dees » ma 21 mei 2018, 12:25

Hoi Drietje, ik weet te weinig over de hormoongehaltes. Je zou denken dat je toch premenopausaal bent, maar.... bij bloedverlies bij tamoxifen moet je ook altijd uitsluiten of er geen sprake is van een aandoening aan eierstokken of baarmoeder, just to be sure....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2018”