Fish

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

BK-tje

Fish

Bericht door BK-tje » za 19 mei 2018, 09:37

Complimenten voor jullie site en jullie goede adviezen en hulp.

Zelf een vraag.
Ik heb bk(gehad) toen is uiteraard de patholoog aan het werk geweest. Bij de uitslagen staat HER2neu negatief en fish 2+

Wat houdt dit in?

ilonne

Re: Fish

Bericht door ilonne » za 19 mei 2018, 12:41

https://borstkanker.nl/nl/het-pathologi ... ehandeling

hier kan je wat meer vinden over de fish test

BK-tje

Bericht door BK-tje » za 19 mei 2018, 15:11

Die informatie wist ik al, maar wel bedankt voor het mee denken. Het boekje ook al doorgebladerd die daar bij staat.

Ik bedoel meer richting de fish, wat dat precies inhoud. Ik zie overal alleen maar staan dat dát positief of negatief is maar verder wordt er niet op ingegaan

Danser

Bericht door Danser » za 19 mei 2018, 17:20

Hey BK-tje,

FISH (voluit Fluorescent in situ hybridization) is een labo techniek die de patholoog zal gebruiken om te kijken of er al dan niet extra kopieën zijn van HER2 (in een normale situatie heb je er 2). Dus negatief wil zeggen, geen extra kopieën (en dan kan je ook geen herceptine gebruiken), positief wil zeggen dat er wel extra kopieën zijn gevonden.

Als je echt de zeer gedetailleerde details wil weten, kan je eens kijken op wikipedia, daar staat de techniek vrij goed uitgelegd.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 19 mei 2018, 18:33

Goede uitleg !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

BK-tje

Bericht door BK-tje » za 19 mei 2018, 21:53

Dank je. Hier kan ik wat mee.

Gesloten

Terug naar “Mei 2018”