Haargroei

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

juubie

Haargroei

Bericht door juubie » di 17 apr 2018, 13:29

Ik ben 22 maart gestart met de paclitaxel kuur (na 4x AC) en merk dat mijn haar heel langzaam weer aan het terug komen is. Ik heb na de 1e AC alles kort geschoren en het maar zijn gang laten gaan, maar er zaten nog wel wat dappere strijders die het tot nu toe volgehouden hebben. Wat er nu groeit zijn donshaartjes en ik vroeg mij af wat de ervaringen hier zijn met de teruggroei van haar. Helpt het om alles nog een keer eraf te halen en het gelijkmatig terug te laten groeien? Of kan ik het nu maar beter zijn gang laten gaan?

Sportgirl

Re: Haargroei

Bericht door Sportgirl » di 17 apr 2018, 14:19

Hi Juubie,
Ik heb dezelfde kuren gehad als jij. Heb ook mijn haar laten afscheren na 2e AC kuur. Natuurlijk is ieder mens anders maar wat begreep is dat je gemiddeld 8 weken na de laatste kuur zonder muts/haarwerk kan lopen (dan is het dus bedekkend). Ik had zelf door de donsgroei het idee dat het eerder zou zijn, maar vond het na 8 weken pas prettig zonder muts naar buiten te gaan. Ik heb niet eerder gehoord dat nog een keer scheren je voordeel gaat opleveren. Sterkte met de laatste kuren!

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 17 apr 2018, 15:44

Hoi Juubie, mijn herinnering is dat het er een tijdje niet uitziet en dan kom je in een fase waarin je ultrakort haar hebt, zo kort als je het nooit zou durven knippen en bij een aantal vrouwen staat dat supercool. Ik ben het een tijdje rood gaan verven, maar toen zag je dat de kalige plek op mijn kruin zo kaal was. Toen ben ik het heel blond gaan verven.

Take care !! Geduld. Ook haar groeit niet harder als je eraan trekt.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

juubie

Bericht door juubie » vr 20 apr 2018, 08:45

Bedankt voor jullie reacties!! Ik ben zoiezo al hartstikke blij dat het haar weer begint te groeien, dus ik ga er verder helemaal niks meer aan doen! Geduld is een schone zaak :lol:

Gesloten

Terug naar “April 2018”