Echo gehad ivm onsteking .

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

joze

Echo gehad ivm onsteking .

Bericht door joze » wo 04 apr 2018, 05:35

Hoi allemaal .
Ik heb gisteren een echo gehad van mijn geopereerde borst.
De arts die dit deed vond het gebied er vreemd uitzien...hij zei het fluctueerde.
Hij zag geen ophoping van pus ...vreemd want toen ik thuis kwam liep het er weer uit.
Hij zou alles aan mijn huisarts doorgeven en dan kon mijn huisarts wel alles aan het ziekenhuis doorgeven .
Hij zei dat het goed was dat ook een kweek genomen was.
Voor mij allemaal lekker onduidelijk ..maar ja die 2 dagen kan ik ook nog wachten.
Vrijdagmorgen naar mijn huisarts.

Grt Joze.

Kitty

Re: Echo gehad ivm onsteking .

Bericht door Kitty » wo 04 apr 2018, 11:14

Is er nog geen uitslag van de kweek?
Je blijft aan de gang! Wat voor ziekenhuis zit je? Misschien toch tijd om naar een heel goed ziekenhuis te gaan voor second opinion? Wat zegt je eigen gevoel pakken ze het goed op?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 04 apr 2018, 12:40

Hoi Jose, ik wil altijd heel graag weten of het mastitis carcinomatosa zou kunnen zijn. Een vorm van borstkanker die zich uit als een ontstekingsvorm. Artsen zien dat wel eens over het hoofd.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

joze

Bericht door joze » wo 04 apr 2018, 16:17

Hoi
Ik ben in Maastricht geopereerd...november 2017 bestraling 16 keer vanaf 2 januarie.
Ik heb een controle gehad van de mammaverpleegkundige die aangaf dat het een ontsteking was .Dit is een maand na het stoppen van de bestraling begonnen dus nu al zowat 2 maanden.
Ze heeft het aangetekend en als het groter werd moest ik terugkomen....de chirurg zou dan beslissen hoe verder
Het wordt niet groter ...het rode wordt kleiner maar er komt nu zowat dagelijks pus uit.
Ik moest bij mijn huisarts zijn en ze wilde natuurlijk zien hoe het was.
Nou op dat moment sprong het open en kwam er pus uit..ze heeft hiervan direct een kweek gemaakt en vond toch dat ik voor een echo moest gaan.
De echo kon ik door omstandigheden pas gisteren terecht.Deze arts vond het maar vreemd uitziend gebied en fluctuerend ...voor mij heel onduidelijk waar hij het over had.
Ik heb voor vrijdag weer een afspraak staan bij mijn huisarts dan zal ik hiervan en ook van de kweek de uitslag krijgen.
Ik zal zeer zeker aan mijn arts vragen of het geen ontstekingskanker kan zijn zeker aangezien ik geen koorts en wel pijn en pus heb.
Ik voel dat er iets zit het is best hard en als de pus eruit komt voelt het alsof het harde weggaat maar het is ook zo weer terug.

grt Joze.

joze

Bericht door joze » za 07 apr 2018, 07:07

Hoi Allemaal.

Gistermorgen bij mijn huisarts geweest voor de uitslagen... deze heb ik meegekregen.
Uit de kweek kwamen geen bijzonderheden..microben geen, leukocyten + algemene kweek geen bijzonderheden.
uitslag echo:
Ter plaatse van het litteken is een echogeen littekenweefsel zichtbaar met fluctatie.
afmeting 2x1x1,8 cm het gebied van fluctatie is kleiner.Geen focale vochtcollecties of weke delencalcificaties.
Echografisch geen verdenking recidief RIP.
Conclusie ,onduidelijk fluctuerend debris onder het litteken advies: hernieuwd consult chirurg.
Mijn huisart heeft direkt het ziekenhuis gebeld ook omdat ze nog niet eens een verslag heeft gehad van de operatie zelf,en ik kan komende vrijdag terecht.afwachten dus weer.

grt Joze

KiWi0501

Bericht door KiWi0501 » za 07 apr 2018, 07:43

Jeetje Joze. Wat een vervelende toestand. Nu komt het even op jou aan. Wees assertief!! Vraag anders niet bij chirurg maar bij oncoloog (bijv professor Tjan, ook in MUMC+) een afspraak. Mij lijkt inderdaad dat de huisarts hier niet te persoon voor is. Maastro bellen en flink van je af bijten. Je moet helaas vaak vechten voor jezelf. Balen dat het nu weekend is. Hopwlijk blijft alles rustig.

KiWi0501

Bericht door KiWi0501 » za 07 apr 2018, 07:44

Oh! Ik zie nu dat er vrijdag een afspraak staat. Niet goed gelezen. Neem jezelf voor dat je niet naar huis gaat voordat je duidelijke antwoorden hebt. Succes!

joze

Bericht door joze » zo 08 apr 2018, 08:07

Hoi Hoi .
Je gelooft niet hoe ik ze hem knijp...pffff ongelofelijk.
Dadelijk snijden ze het opnieuw open ..daar zit ik niet op te wachten .
Ik denk dat ik mijn zus meeneem die is mondiger dan ik ben ...die komt uit de medische wereld.
Maar dat er iets gedaan moet worden is duidelijk.

Grt Joze.

Kitty

Bericht door Kitty » zo 08 apr 2018, 16:28

Sterkte !! Hopelijk gaat dat scenario niet door...

KiWi0501

Bericht door KiWi0501 » zo 08 apr 2018, 22:26

Doen he! Je zus meenemen. En alles opnemen met je telefoon. Dan kun je het terugluisteren mocht het nodig zijn. Sterkte.
KiWi

Gesloten

Terug naar “April 2018”