Wat voor gevolgen van bestraling kan ik verwachten? vervolg

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Kitty

Re: Wat voor gevolgen van bestraling kan ik verwachten? verv

Bericht door Kitty » wo 25 apr 2018, 07:50

Succes vandaag ik moet zo ook naar avl :grin:

Monalisa

Bericht door Monalisa » wo 25 apr 2018, 08:03

Dank je wel. Jij ook succes dan. Is het een soort controle?

kitty

Bericht door kitty » wo 25 apr 2018, 08:49

Nee ik mag nog een jaar lang aan de herceptin, dus elke drie weken een injectie.
Jij ook succes he! Als je de intake hebt gaan ze je ook snel inplannen denk ik? IS het aan de linkerkant met ademhalingstechniek of rechts?

joze

Bericht door joze » wo 25 apr 2018, 09:02

Hoi .
Met de ademhalingstechniek is als je linkerborst bestraalt wordt.
Is te doen ik viel me reuze mee.

Grt Joze.

Monalisa

Bericht door Monalisa » wo 25 apr 2018, 14:37

kitty schreef:Nee ik mag nog een jaar lang aan de herceptin, dus elke drie weken een injectie.
Jij ook succes he! Als je de intake hebt gaan ze je ook snel inplannen denk ik? IS het aan de linkerkant met ademhalingstechniek of rechts?
Oh jij had een Her positieve tumor.. dat wist ik niet.
Bij mij is het de rechterborst. Dat scheelt alweer een beetje. Moest wel even slikken toen ze het plaatje lieten zien waarbij het bestralingsveld zichtbaar werd met een behoorlijk stuk medenemen van de long. Dat hadden ze ook wel iets eerder mogen vertellen, ik schrok daar best van, dat het zo veel was. Maar goed, mijn hart blijft buiten schot dus ik mag niet klagen.
Heb heel lang en diep nagedacht gisteren tot laat in de avond en besloten om toch het hele programma te ondergaan met boost. De angst om te weinig te laten doen wint het toch van mijn gevoel dat zegt dat wat minder ook voldoende zou zijn. Eigenlijk was het enorm 50/50 en kon ik niet echt kiezen. Angst is een slechte raadgever zeggen ze maar voor mijn gevoel wist ik het anders ook echt niet (wel of geen boost). Hoop niet dat ik het ga betreuren als ik erge klachten krijg. We zullen zien.

Monalisa

Bericht door Monalisa » wo 25 apr 2018, 14:38

Hoe gaat het met jou Joze? En met de ontsteking? Gaat dat nu beter?

kitty

Bericht door kitty » wo 25 apr 2018, 16:26

Mona Lisa, mijn begeleidend (alternatieve) arts zei tegen mij: de keus is eigenlijk bestralen of niet bestralen, en niet 16 of 21 keer dat maakt dan ook niet zo heel veel uit. Bij 21 krijg je per keer weer een iets mindere dosis behalve dan nog de boost natuurlijk.
Het is mij al met al meegevallen hoor. De keus is gemaakt, dat geeft rust en nu ga je het gewoon doen ! Succes he

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 25 apr 2018, 16:32

kitty schreef:de keus is eigenlijk bestralen of niet bestralen, en niet 16 of 21 keer dat maakt dan ook niet zo heel veel uit. Bij 21 krijg je per keer weer een iets mindere dosis behalve dan nog de boost natuurlijk.
Oneens, Ik ken vrij veel vrouwen met extra restschade vanwege die boost.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

kitty

Bericht door kitty » wo 25 apr 2018, 18:43

Nou conclusie is dan toch dat het jammer is hoe het gaat in zon ziekenhuis
Mona Lisa kiest nu net als ik toch onder druk voor de lange versie.
De trein moet door en je krijgt je vinger niet onder de juiste informatie...
Ik vind het heel lastig. Je moet er bijna zelf voor gestudeerd hebben!

Nonalisa

Bericht door Nonalisa » wo 25 apr 2018, 22:09

Ik dacht dat ik nu echt tot een besluit was gekomen maar ik moet bekennen dat ik nu toch wéér hevig in de stress schiet of ik me niet te veel heb laten imponeren, ook door de tijdsdruk, en te snel besloten heb.

Gesloten

Terug naar “April 2018”